Home » D:News » Incident în spaţiu: sonda Voyager 2, atacată de hackeri?

Incident în spaţiu: sonda Voyager 2, atacată de hackeri?

Publicat: 15.10.2016
Sonda spaţială Voyager 2 a fost victima unor hackeri de origine necunoscută. Un incident adus în atenţie de postul tv Science Channel redeschide un dosar mai vechi, cu multe semne de întrebare, care nici până în ziua de astăzi nu au primit un răspuns clar.

Voyager 2 este una dintre cele mai de succes misiuni spaţiale marca NASA. Sonda spaţială a reuşit în ultimele aproape patru decenii să depăşească multe frontiere în călătoria ei interstelară, fiind singura sondă care a „vizitat” toate cele patru planete mari ale sistemului nostru solar, Jupiter, Saturn, Uranus şi Neptun, potrivit RFI.

Un incident petrecut acum şase ani le-a dat fiori reci savanţilor NASA. Pe 22 aprilie 2010, a apărut o eroare în sistemul de comunicaţii al sondei spaţiale, ca şi cum sonda ar fi fost atacată de hackeri. Întrebarea pe care şi-o pun unii cercetători este dacă hackerii erau de pe Pământ sau din spaţiu. Nu de alta, dar distanţa la care se afla în acel moment sonda spaţială faţă de Terra era mult prea mare pentru ca semnalul „intrus” să fi provenit de pe Pământ, după cum explică un expert NASA, Kevin Baines: „Sonda se afla la vreo 16 miliarde de kilometri distanţă de planeta noastră, când deodată a început să trimită date într-o limbă pe care nu o înţelegeam. Am putea-o numi chiar o limbă extraterestră”. Ca şi cum cineva s-ar fi jucat cu sistemul de comunicaţii al sondei…

Ancheta a scos la iveală faptul că o singură cifră din codul binar al sistemului de comandă a fost înlocuită. Astfel, cifra 0 a fost înlocuită cu cifra 1, ceea ce demonstrează că cineva a interferat cu sistemul computerizat de la bordul Voyager 2.

Citeşte continuarea pe RFI!