Home » D:News » Armata SUA ar putea folosi muniţie biodegradabilă

Armata SUA ar putea folosi muniţie biodegradabilă

Publicat: 21.01.2017
Departamentul american al Apărării vrea ca armata SUA să folosească în bazele de antrenament muniţie care nu poluează, potrivit seeker.com.
Gloanţele rămase pe jos reprezintă un adevărat pericol pentru mediu. Cum nu există nici o metodă eficientă de a le strânge după ce sunt folosite, ele sunt lăsate acolo unde cad, în centrele de antrenament ale armatei americane, notează Rfi.

Problema e că aceste cartuşe care conţin metal şi alte elemente chimice ruginesc şi pot polua astfel solul şi pânza freatică.

Departamentul Apărării aşteaptă propuneri de la diverşi contractori, pentru ca militarii americani să folosească în bazele de pregătire gloanţe biodegradabile, umplute cu seminţe speciale, din care să crească plante capabile să îndepărteze resturile de muniţie şi alte materiale ce pot contamina solul. Seminţele ar urma să fie manipulate genetic, pentru a încolţi la câteva luni după ce ajung în sol şi nu vor reprezenta un pericol pentru animalele care se vor hrăni eventual cu plantele respective.

Departamentul Apărării aşteaptă propunerile până pe data de 8 februarie.