Home » D:News » Veninul serpilor este diferit,chiar si in cadrul aceleiasi specii

Veninul serpilor este diferit,chiar si in cadrul aceleiasi specii

Publicat: 14.07.2008
Veninul serpilor difera din punct de vedere al compozitiei, in functie de zona in care acestia sunt localizati. Un nou studiu releva faptul ca antidoturile care combat muscaturile de sarpe la oameni ar trebui sa tina cont si de diferentele chimice dintre compozitiile acestora.

Biologii sunt la curent de cateva decade cu faptul ca veninul serpilor care apartin aceleiasi specii poate varia in functie de zona geografica in care acestia sunt localizati, deoarece simptomele pe care victimele le manifestau erau diferite, insa fara sa cunoasca cauza acestora.

Odata cu studierea a ceea ce la inceput parea o anomalie, cercetatorii au descoperit diferentele chimice existente la nivelul veninului membrilor aceleiasi specii.
Proteine diferite au fost identificate si intre serpii nou-nascuti si adulti, indicand faptul ca “nevoia de venin necesara imobilizarii prazii si initierii digestiei se schimba odata cu varsta in cazul serpilor.”
Chiar si asa, vaccinurile anti-venin sunt destul de costisitoare, disponibile doar in anumite spitale si nu functioneaza intotdeauna.