Home » D:News » Amenintari cu moartea pentru autorii experimentului de miercuri

Amenintari cu moartea pentru autorii experimentului de miercuri

Publicat: 08.09.2008
Cercetatorii implicati in realizarea celui mai puternic mecanism din istorie au fost asaltati de zeci de mii de telefoane si emailuri din toate colturile lumii, de la persoane ingrijorate de faptul ca miercuri, uriasa masinarie construita in apropiere de Geneva va putea distruge in totalitate Pamantul, anunta TheTelegraph.

„Large Hadron Collider” , asa cum este numit mecanismul lung de 29 de kilometri, va recrea pentru prima data in istorie energiile existente la momentul imediat urmator Big Bang-ului care a dus la nasterea Universului. In cadrul experimentului, particulele se vor izbi la viteze apropiate de cea a luminii ceea ce, in conceptia anumitor oameni de stiinta, va duce la aparitia unor gauri negre de mici dimensiuni, capabile insa sa absoarba Terra din interior. Acesta este si motivul ingrijorarii populatiei, cea care i-a asaltat pe savantii implicati in proiect cu zeci de mii de mesaje de protest.

De cealalta parte a baricadei se afla, insa, cercetatorii care miercuri vor demara cel mai mare experiment din istorie. Acestia sustin ca proiectul este unul inofensiv, desi accepta ca formarea unor gauri negre este posibila.

„Toti cei care se gandesc la faptul ca LHC va aduce Apocalipsa sunt niste nebuni. Am primit chiar si amenintari cu moartea datorita unui mesaj gresit inteles de populatie. Natura a creat deja echivalentul a cateva sute de mii de LHC iar planeta inca exista. Nu exista absolut niciun pericol vizand viitorul Pamantului”, sustine Brian Cox, profesor in cadrul Universitatii din Manchester.

In ceea ce priveste aparitia gaurilor negre, oamenii de stiinta recunosc ca posibilitatea crearii acestora este una destul de ridicata. „Fiecare coliziune a protonilor in LHC ar fi echivalentul unei ciocniri intre doua insecte, astfel ca gaurile negre rezultate ar fi mult mai mici decat cele cunoscute de astronomi. In astfel de conditii, gaurile negre ar trebui sa se autodistruga”, declara aceiasi cercetatori.

Oamenii sunt, insa, sceptici cu privire la explicatiile celor implicati in experimentul LHC, sustinuti fiind de oamenii de stiinta care insista pe pericolul gaurilor negre. Conform acestora din urma, gaurile negre rezultate in interiorul LHC vor tranzita Pamantul dintr-o parte in alta, sustinute de atractia gravitationala, pana in momentul in care vor deveni suficient de puternice pentru a absorbi Pamantul din interior. Un astfel de scenariu se va finaliza, cel mai tarziu, peste patru ani, in 2012, sustin scepticii.

Sursa:The Telegraph

Vezi aici imagini live cu pregatirile pentru experimentul “Large Hadron Collider"de miercuri! Tot aici maine vei putea vedea in direct desfasurarea evenimentului.

Citeste maine un amplu material Descopera privind detaliile controversatului experiment LHC

Alte articole pe aceeasi tema:

Vom muri cu totii miercurea viitoare?

Apocalipsa de ieri, acum

Pamantul sub amenintarea Soarelui

Ramai conectat la cele mai noi descoperiri! Aboneaza-te la articleletterele Descopera.ro si revino zilnic pe site pentru a gasi stiri si articole captivante!