Celebra zicala “Un mar pe zi tine doctorul departe de tine” e mai adevarata ca oricand: un nou studiu arata ca valoarea merelor a fost subestimata.
Cercetand proprietatile mai multor tipuri de fructe – mere, piersici, nectarine -, oamenii de stiinta de la Institutul de Cercetari Alimentare din Norwich, Marea Britanie, au descoperit ca acestea contin cantitati de antioxidanti mult mai mari decat se crezuse pana acum.
Continutul de polifenoli din fructe s-a dovedit a fi de pana la cinci ori mai mare decat cel estimat in studiile anterioare.
Acesti polifenoli sunt supusi, in intestin, unor procese de fermentatie, sub actiunea unor bacterii specifice, dand nastere unor compusi cu rol benefic pentru sanatate, inzestrati cu proprietati antioxidante.
Sursa: Telegraph Science
CITESTE SI:
Depinde insa mult de cat de "naturale" sunt,adica fara interventii genetice,ingrasaminte chimice,tratamente pentru mentinerea proaspata cat mai mult timp,etc.
E o veste foarte buna ! Si mie unul, imi plac merele