Razele X, cea mai importanta descoperire moderna
Prima pagină D:News

Razele X, cea mai importanta descoperire moderna

11.05.2009 | ● Vizualizări: 1642
Razele X, cea mai importanta descoperire moderna     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Descoperirea razelor X este cea mai importanta reusita a stiintei moderne in acceptiunea publicului britanic care a participat la sondajul de opinie organizat de catre Muzeul de Stiinta din Londra.

I-au urmat indeaproape penicilina cu avantajele sale sidescoperirea spiralei duble a ADN-ului. Aproximativ 50.000 devizitatori au votat cele mai importante inventii si reusite dinstiinta, inginerie sau tehnologie dintr-o lista propusa de catrecuratori. Aceasta este doar una dintre actiunile organizate deMuzeul de Stiinta din Londra cu ocazia aniversarii a 100 de ani defunctionare.

Conform rezultatelor, aparatul Röntgen (sau Roentgen) esterealizarea stiintifica cu cel mai mare impact. Radiatiile X, careau la baza raze X, constituie o forma de radiatii electromagneticede inalta intensitate. Acestea pot penetra obiectele solide, ceeace face ca plaja de utilizare sa fie foarte larga, de la medicinasi arheologie pana la astronomie.

Fizicianul german Conrad Rontgen este cel care a descoperit noultip de raze, pe care l-a denumit X, tocmai pentru a marca natura sanecunoscuta. Realizarile sale i-au adus premiul Nobel pentru Fizicain anul 1901.