Prima pagină D:News

O injectie contra fricii

06.06.2010 | ● Vizualizări: 120
O injectie contra fricii     frica, trauma, creier, memorie, gandire + zoom
Galerie foto (1)

Neurologii de la Universitatea San Juan din Portorico au reusit sa indeparteze frica de durere din creierul unor soareci prin simpla injectare a unei molecule. Experimentul marcheaza intrarea intr-o noua etapa a studiilor menite a identifica o metoda eficienta de a “sterge” din creier amintirea unor traume.

Intr-o prima faza, cercetatorii de la San Juan au indus cobailor teama de un anumit sunet, prin socuri electrice asociate acestuia, care le provocau durere.

Apoi, cercetatorii portoricani s-au gandit sa le redea rozatoarelor "curajul" actionand asupra mecanismului de formare a memoriei; in creierul cobailor a fost injectata o proteina care face celulele maleabile si impiedica amintirile inspaimantatoare sa creasca si sa revina in maniera obsesiva. Aceasta substanta se numeste "Bdnf" (factor neurotrofic de derivatie cerebrala) si joaca un rol important in consolidarea memoriei.

"Am descoperit cu surprindere ca pentru a le indeparta soarecilor frica este suficient sa le administram factorul Bdnf in interiorul cortexului prefrontal", a explicat Gregory Quirk, seful echipei de cercetatori. Aceasta zona cerebrala, situata in partea anterioara a creierului, este considerata sediul gandirii rationale si isi echilibreaza activitatea cu cea a amigdalei, care regleaza frica instinctuala.
Sursa: La Repubblica