Prima pagină D:News

Universul, dezvaluit intr-o imagine

07.06.2010 | ● Vizualizări: 1430
Universul, dezvaluit intr-o imagine     Univers, telescopul spatial european Plank, cosmic, imagine, fotografie, formarea universului, Big Bang, stele, galaxii, Calea Lactee + zoom

Iata cea mai veche lumina din Univers. Aceasta imagine incredibila arata ceea ce a ramas din sfera de foc care a stat la baza nasterii Universului nostru, cu 13,7 miliarde de ani in urma. Ea le ofera cercetatorilor noi perspective asupra modului in care stelele si galaxiile se formeaza, spunandu-ne cum a prins viata Universul in urma Big Bang-ului.

Imaginea a fost realizata de telescopul spatial european Plank, in prima misiune de "fotografiere integrala" a cerurilor, a carei indeplinire a durat sase luni. In timp ce, in fotografie, Calea Lactee ne arata aspectul Universului local, din prezent, microundele din fundalul imaginii ne dezvaluie felul probabil in care Universul arata in preajma momentului crearii sale, inainte sa existe stele sau galaxii.

Discul principal al galaxiei noastre strabate centrul imaginii. In imediata apropiere se afla curentii de praf rece care se intind deasupra si dedesubtul Caii Lactee. Panza galactica este locul in care noile stele se formeaza. Mai putin spectaculoase, dar si mai misterioase sunt portiunile superioara si inferioara ale imaginii, portiunile pestrite ce ilustreaza radiatia microundelor cosmice.

Acest tipar reprezinta matrita cosmica din care s-au format clusterele si superclusterele galaxiilor de astazi. Variatiile cromatice reprezinta diferente subtile de temperatura si densitate a materiei ceresti. Imaginea mai are nevoie de prelucrari, dar la final Plank ne va expune cea mai exacta fotografie a microundelor cosmice obtinuta vreodata. Telescopul european continua sa cartografieze Universul. Pana la finalizarea misiunii sale, in 2012, el va fi completat scanarile totale ale cerurilor si isi va face publice rezultatele in acelasi an.

Sursa: Dailymail

DESCOPERA lumea in care traiesti!