Prima pagină D:News

Pielea de broasca – o potentiala sursa de noi antibiotice

08.29.2010 | ● Vizualizări: 339
Pielea de broasca – o potentiala sursa de noi antibiotice     medicina, sanatate, broasca, antibiotic, medicament, bacterie, microb + zoom

Periculosii “super-microbi” rezistenti la antibiotice ar putea fi combatuti cu ajutorul unor noi substante medicamentoase, extrase dintr-o sursa noua: tegumentul unor specii de broaste.

Un studiu realizat la Universitatea Emiratelor Arabe Unite aaratat ca peste 100 de substante, existente in pielea a cca. 6000de specii de broaste, au capacitatea de a distrugebacteriile.

Echipa de cercetatori implicata in studiu lucreaza, in prezent,la modificarea structurii acestor substante, astfel incat ele sapoata fi utilizate ca medicamente. Compusii extrasi din pielea broastelor sunt fietoxici pentru om, fie sunt inactivati de sistemul imunitar, astfelincat ei trebuie prelucrati in laborator pentru a putea fi folositiin scop terapeutic.

Unele dintre substantele extrase ar putea fi valoroase arme delupta impotriva asa-numitilor super-microbi, tulpini de bacterii patogene rezistente la tratamentul cunumeroase antibiotice si care produc infectii grave, al carornumar e in crestere.

Insa, asa cum subliniaza dr. Michael Conlon, conducatorulechipei de cercetatori, pentru a avea la dispozitie asemeneasubstante, trebuie, in primul rand, sa fie protejate speciile deamfibieni, dintre care multe sunt ameninate, datorita distrugeriihabitatelor lor.

Sursa: FOXNew