Prima pagină D:News

Tantarii purtatori de malarie au evoluat in alte specii

10.22.2010 | ● Vizualizări: 337
Tantarii purtatori de malarie au evoluat in alte specii     tantar, malarie, africa, mortalitate + zoom

Doua dintre cele mai cunoscute specii de tantari purtatori de malarie din Africa au evoluat in doua noi specii, se arata intr-un raport al Colegiului Regal din Londra. Descoperirea este cu atat mai importanta cu cat aduce in discutie intensificarea eforturilor pentru crearea unor masuri noi de combatere a acestei maladii, mai ales ca speciile nou aparute au capatat imunitate la masurile folosite pana in prezent.

"Din studiile noastre reiese clar ca tantarii evolueaza mult mai repede decat ne-am fi imaginat si, din nefericire, strategiile noastre de a combate malaria devin ineficiente in fata noilor specii. Este vital sa putem identifica schimbarile genetice care ii fac pe tantari atat de rezistenti la insecticide", afirma Dr Maria Lawniczak, unul dintre cercetatorii implicate in proiect.

Malaria este una dintre cele mai raspandite maladii din Africa, ea fiind responsabila de una din cinci morti pe Continentul Negru, iar efectele sale sunt foarte vizibile in randul copiilor. Conform aceluiasi studiu, singura masura posibila de a reduce mortalitatea este aceea de a controla populatiile de tantari care transmit temuta boala.

Sursa: DailyMail