O noua primata descoperita in Myanmar
Prima pagină D:News

O noua primata descoperita in Myanmar

10.29.2010 | ● Vizualizări: 689
O noua primata descoperita in Myanmar     primate, Myanmar, maimuta, habitat, specie + zoom
Galerie foto (1)

A fost botezata de cercetatori “Rhinopithecus strykeri”, dar in dialectul local este numita “mey nwoah”, adica “maimuta cu fata indreptata spre cer”: este o noua specie de primata, desvoperita in partea septentrionala a Myanmarului, de un grup international de primatologi.

Desi este vorba despre prima descriere stiintifica a speciei,populatiile locale o cunosc bine: este foarte usor de reperatatunci cand ploua, deoarece atunci maimuta stranuta din cauza apeicare-i blocheaza nasul indreptat in sus, o caracteristica anatomicaa acestui animal, potrivit articolului publicat in revista"American Journal of Primatology"; de asemenea, maimuta mai poseda si un par inchis la culoare,cu zone albe doar la nivelul capului, pe barbie si in zonaperineului, si o coada relativ lunga, egala cu circa 140% dinlungimea corpului.

Deocamdata nu exista fotografii ale primatei, dar in baza acestor indicii, oameniide stiinta i-au reconstruit pe computer "portretul-robot". FrankMomberg, coordonator al "Regional Programme Development" al"Fauna&Flora International" (FFI) pentru zona Asia-Pacific,care a vorbit cu vanatorii locali pe parcursul studiului, consideraca habitatul speciei este limitat la fluviul Maw, o zona de circa270 km patrati. Populatia ar fi astfel limitata la 260-330indivizi, fapt care pune "R. strykeri" pe lista speciilor inpericol de disparitie, potrivit clasificarii "UniuniiInternationale pentru Conservarea Naturii" (IUCN).

Biologii condusi de Ngwe Lwin de la "Myanmar Biodiversity AndNature Conservation Association" au descoperit noua specie incursul proiectului "Hoolock Gibbon Status Review", la inceputulacestui an, in baza unor semnalari facute de vanatoriilocali.

Tag-uri: primate | Myanmar | maimuta | habitat | specie