Prima pagină D:News

Bacteriile modificate genetic, un ajutor în agricultură

01.22.2011 | ● Vizualizări: 457
Bacteriile modificate genetic, un ajutor în agricultură     bacterie,genetica,e. coli, microorganism, agricultura, biologie sintetica + zoom

Domeniul biologiei sintetice produce din ce în ce mai multe microorganisme utile omului, cu aplicaţii în câmpuri extrem de variate.

După ce o echipă de studenţi din Newcastle a reuşit să creezeo bacterie care generează cel mai eficient adeziv din lume,util în repararea crăpăturilor din structurile de beton, o altăechipă de studenţi din Marea Britanie uimeşte lumea.

Un grup de studenţi ai Universităţii din Bristol a folosit osecvenţă de ADN, special creată în laborator, pentru a modificabacteria E. coli în beneficiul agriculturii.

Acest organism nou creat, intitulat "agrEcoli", va fi utilfermierilor din întreaga lume. Astfel, microcapsule ce conţinbacteria E. coli urmează să fie pulverizate pe terenurilecultivate. Bacteria modificata a fost "programată" să detectezenivelul de nutrienţi din sol, reacţionând printr-o strălucirefluorescentă ce arata cultivatorului dacă zona respectivă necesitămai mult îngrăşământ sau dacă există suficiente substanţenutritive.

Aplicând fertilizarea doar în zonele care au nevoie deîngrăşământ, costul produselor agricole se va reduce cu până la 53de euro pe hectar.

Aceste inovaţii agricole, ce devin posibile pe măsură cetehnologia permite modificarea genetică a microorganismelor,constituie o veste bună în perspectiva creşterii populaţieiplanetei, ce va ajunge, în acest an, la 7 miliarde de oameni.