Home » Istorie » O descoperire recentă răstoarnă vechea teorie a apariţiei primilor oameni în America

Publicat: 12.08.2016
Prin studierea mostrelor de ADN preistoric, cercetătorii au reuşit să stabilească o nouă teorie despre modul în care oamenii au ajuns în America.

Cercetătorii au dezvăluit cum teritoriul îngheţat dintre Siberia şi Alaska a devenit un culoar viabil.

Datele sugerează că oamenii din Epoca de Gheaţă nu puteau migra spre America printr-un pasaj creat între cei doi gheţari deoarece, din punct de vedere biologic, nu era viabil.

În credinţele tradiţionale este dezvăluit faptul că oamenii au ajuns să se stabilească în America în timp ce mergeau spre sud prin ceea ce noi astăzi numim Canada, în timp ce gheţarii începeau să se retragă.

Analizele ADN-ului au demonstrat că acest drum era imposibil deoarece resursele pentru supravieţuirea umană nu ar fi fost disponibile prin coridorul de gheaţă. Cercetătorii au analizat ADN-ul antic pentru a observa cum s-a schimbat ecosistemul acestui coridor în timp ce gheţarii se retrăgeau. Aceştia au creat o imagine viabilă a modificării florei şi faunei până când pasajul a devenit  accesibil pentru călătorii.Cercetătorii au concluzinat că zona a devenit navigabilă acum 12.600 de ani, până atunci lipsind din zonă resursele necesare, precum lemnul pentru combustibil sau pentru unelte.

Conform acestei teorii, primii americani care au ajuns cu mult timp înainte,probabil au utilizat o altă rută. Autorul studiului a declarat că, probabil, aceştia au navigat de-a lungul coastei Pacificului. Însă cine erau aceste persoane rămâne un mister.

Arheologii au afirmat că printre primii locuitori al Statelor Unite ale Americii din zilele noastre se aflau reprezentanţii culturii ,,Clovis”, o cultură preistorică ale cărei artefacte au fost descoperite în New Mexico. Acestea datează de acum 13.000 de ani.

Cercetătorul Eske Willerslev, de la Universitatea Cambridge, a declarat: ,,Deşi fizic coridorul putea fi navigat acum 13.000 de ani au trecut sute de ani până a fost posibilă utilizarea lui. Ceea ce înseamnă că primii oameni care au ajuns în Statele Unite ale Americii Centrale şi în Africa de Sud au călătorit pe o altă rută”.

Echipa a strâns dovezile în timp ce stăteau pe suprafaţa unui lac îngheţat, în timpul sezonului de iarnă, folosind o tehnică numită ,,secvenţierea puşcă”.

Cel mai crucial lucru este ca cercetătorii să demonstreze că acum 12.600 de ani în aceea zonă nu existau plante sau animale.

Sursa: Independent