Home » Natură » Cangurii sunt stângaci sau dreptaci? Ce spun cercetătorii ruşi – VIDEO

Cangurii sunt stângaci sau dreptaci? Ce spun cercetătorii ruşi – VIDEO

Publicat: 20.06.2015
Preferinţa pentru utilizarea unuia dintre membrele superioare în activităţile cotidiene nu se manifestă exclusiv la oameni şi la unele primate, ci şi la canguri, relevă un studiu publicat în revista 'Current Biology', citat de AFP.

Aceste marsupiale din Australia, la fel ca şi oamenii, preferă să folosească unul dintre cele două membre superioare în activităţile lor de zi cu zi, dar cu o diferenţă notabilă — cangurii sunt mai ales stângaci, explică autorii studiului.

Această descoperire aruncă o lumină nouă asupra unui aspect unic al evoluţiei mamiferelor, afirmă oamenii de ştiinţă.

„În toate acţiunile investigate în cazul cangurilor bipezi am descoperit o preferinţă puternică pentru stânga”, a declarat Igor Malashichev, biolog la Universitatea de Stat din Sankt-Petersburg (Rusia), principalul autor al studiului. Totuşi, această caracteristică nu este evidentă la cangurii arboricoli.

Sursă: You Tube

Cercetătorii au fost surprinşi să observe preferinţa pentru a-şi folosi una dintre labe de către cangurii bipezi şi alte marsupiale, având în vedere diferenţele dintre creierele lor şi ale altor mamifere placentare, inclusiv primatele. Cangurii nu posedă acelaşi circuit neural care leagă emisferele stângă şi dreaptă ale creierului, au explicat oamenii de ştiinţă.

Ei au studiat două specii de canguri şi o specie bipedă de Wallabie, tot din familia cangurilor, întâlnit pe continentul australian şi insula Tasmania. Conform concluziilor, cangurii gri din estul ţării şi cangurii roşii sunt în mod natural stângaci în toate activităţile lor cum ar fi sprijinirea corpului în anumite poziţii, efectuarea toaletei, ridicarea unei frunze sau îndoirea unei ramuri.

În ceea ce-i priveşte pe cangurii Wallabie cu gât roşu, aceştia îşi folosesc laba stângă când mănâncă frunzele de pe ramurile copacilor pe care le ţin cu laba dreaptă, ca şi celelalte două specii de canguri, mai scrie Xinhua.

Sursă: Agerpres