Home » Natură » Modul UIMITOR prin care furnicile îşi ajută membri din muşuroi atunci când aceştia sunt răniţi în luptele cu alte insecte

Publicat: 22.04.2017
Cercetătorii au descoperit că furnicile africane Matabela secretă o chimicală specială atunci când sunt rănite, pentru a chema ajutoare.

Eforturile pe care furnicile le depun pentru a-şi salva membrul i-au uimit pe cercetători, informează Mail Online.

Echipa din cadrul Universităţii Wurzburg, Germania, a studiat comportamentul de salvare al unei specii de furnică răspândită în sudul Saharei. Insectele sunt specializate în vânătoare de termite, acestea căutând prada de circa patru ori pe zi.  Însă, în timpul vânătorii, termitele pot riposta, iar unele furnici sunt rănite.

Însă furnicile au dezvoltat ,,un comportment de salvare” ingenios, neobservat anterior la insecte.

Furnicile emit doi feromoni, dimetil, disulfid şi dimetil trisulfit, prezenţi în zona glandelor mandibulare ale furnicilor, care declanşează procesul de salvare. Insecta rănită este cărată de către membrii grupului înapoi în muşuroi. Tratamentul constă în îndepărtarea termitelor care au rămas prinse de furnică, spun cercetătorii.

Comportamentul de salvare reduce la zero numărul furnicilor care mor din cauza luptelor cu alte insecte.