Home » Natură » A fost descoperită cea mai mare fosilă a unui ”dragon de mare” care a trăit în urmă cu 200 milioane de ani

Publicat: 29.08.2017
În timp ce dinozaurii stăpâneau suprafaţa terestră a Pământului, în urmă cu 200 de milioane de ani, în apă exista un grup de ''dragoni de mare''.

Specimenul reanalizat recent a fost descoperit în urmă cu 20 ani pe coasta Marii Britanii. Ichthyosaurus are peste 3 metri lungime, fiind unul dintre cele mai mari specimene din grupul său. informează BBC

Deşi a rămas neanalizată pentru o perioadă îndelungată, fosila a atras atenţia paleontologului Sven Sachs în timpul vizitei sale în muzeul din Hannover. ,,Nu trebuie să mergi neapărat pe teren pentru a realiza o descoperire,” afirmă paleontologul.

Reptila aparţine speciei Ichthyosaurus somersetensis, după numele unui oraş din sudul Marii Britanii, unde au fost descoperite mai multe specimene de reptile marine. Reptila era o femelă adult, care în momentul morţii era însărcinată. ”Specimenul furnizează informaţii privind mărimea speciei, dar reprezintă şi al treilea exemplu al unui Ichthyosaur cu embrion. Este special,” a declarat Dean Lomax, paleontolog şi expert în Ichthyosauri.

În perioada dinozaurilor, în oceane existau mai multe tipuri de Ichthyosaur sau ”dragoni de mare”. Reptilele marine au apărut în perioada Triasicului şi au atins nivelul maxim de specii în Jurasic, apoi au dispărut în Cretacic, cu câteva milioane de ani înainte de dispariţia ultimilor dinozauri.