Home » Natură » A fost descoperită fosila unei creaturi ”nud” ce datează de acum mai bine de jumătate de miliard de ani

Publicat: 22.06.2018
Cercetătorii au descoperit fosila unei creaturi marine neobişnuite ce datează de acum jumătate de miliard de ani şi care face parte dintr-un grup obscur şi misterios de animale numit Chancelloriida, despre care savanţii nu au suficiente informaţii pentru a-i cunoaşte locul în arborele vieţii.

Acestea sunt animale spinoase care au apărut în ceea ce s-a numit explozia cambriană, dar au dispărut la scurt timp după aceea. În unele feluri seamănă cu spongierii, un grup de animale simple, dar mulţi savanţi au respins similarităţile, considerându-le superficiale, scrie Phys.

Noua descoperire realizată de o echipă de cercetători de la Universitatea Leicester, Universitatea Oxford şi Universitatea Yunnan, China, adaugă noi dovezi care pot rezolva misterul.

Savanţii şi-au publicat descoperirile în jurnalul Proceedings of the Royal Society B.

Noua specie a fost denumită Allonnia nuda şi a fost descoperită în situl Chengjiang din Provincia Yunnan din China. Specimenul era surprinzător de mare, având 50 de centimetri sau chiar mai mult, dar avea doar câţiva spini foarte mici. Înfăţişarea „goală”, neobişnuită pentru această familie, sugerează că se pot găsi mai multe specimene şi arată că acest grup era mai divers decât s-a crezut anterior.

Mai mult decât atât, noua specie prezintă indicii cu privire la un tipar al creşterii corporale, prezentând legături clare cu spongierii moderni. Este însă prea devreme pentru a spune că misterul a fost rezolvat, dar descoperirea subliniază rolul central al fosilelor asemănătoare spongierilor în dezbaterea cu privire la evoluţia de la începutul existenţei animalelor.

Descoperire paleontologică uimitoare: una dintre cele mai bine conservate fosile de Tyrannosaur a fost excavată din sud-vestul Statelor Unite