Home » Natură » Paleontologii au descoperit un dinozaur care ”îşi purta inima în coadă”. Fosila completează istoria complexă a evoluţiei animalelor care au dominat planeta

Publicat: 16.02.2019
Noul dinozaur, cu o vertebră în formă de inimă, descoperit de cercetătorii de la Ohio University, oferă noi indicii despre modul în care ecosistemele au evoluat pe continentul african în timpul Cretacicului.

Echipa de la Ohio a identificat şi numit noua specie de dinozaur într-un articol publicat în această săptămână în PLOS ONE. Acesta face parte dintr-un grup de animale mari numit titanozauri. Scheletul parţial al animalului a fost extras dintr-o formaţiune geologică de 100 de milioane de ani din Sistemul de Rifturi Est-African, scrie Science Daily.

Noua specie a fost denumită Mnyamawamtuka moyowamkia. Descoperirea iniţială a avut loc în 2004, când o parte din schelet a fost descoperită în panta unei râpe a albiei râului Mtuka.

„Deşi titanozaurii au devenit unul dintre cele mai de succes grupuri de dinozauri înainte de extincţia în masă de la sfârşitul Cretacicului, prima parte a istoriei evoluţiei rămâne un mister, iar Mnyamawamtuka ajută la completarea acestei părţi, mai ales pentru latura africană a poveştii”, a precizat Eric Gorsak, conducătorul studiului. „Bogăţia de informaţii de la acest schelet indică faptul că era înrudit cu titanozaurii africani”, a mai adăugat acesta.

Titanozaurii sunt bine cunoscuţi în rocile cretacice din America de Sud, dar alte demersuri ale echipei de cercetare include specii noi descoperite în Tanzania, Egipt şi în alte părţi din continentul african care ilustrează o imagine mai complexă a evoluţiei dinozaurilor.

„Noul dinozaur ne oferă informaţii importante cu privire la fauna africană în timpul schimbărilor evolutive”, a precizat Judy Skog, directoare de programe la Division of Earth Sciences din cadrul National Science Foundation, organizaţia care a finanţat cercetarea. „Descoperirea furnizează indicii cu privire la paleogeografia din timpul Cretacicului”, a adăugat aceasta.

Misterul celor mai lungi urme de dinozaur a fost elucidat