Home » Știință » Marte nu este atât de diferită de Pământ? Cum a arătat planeta roşie cu miliarde de ani în urmă – VIDEO

Publicat: 06.03.2015
Din cele mai vechi timpuri, oamenii s-au uitat noaptea la cerul înstelat şi au văzut planeta Marte ca pe un corp distinct graţie culorii sale aprinse, roşiatice, datorate prezenţei oxidului de fier pe suprafaţa sa şi lipsei apei în stare lichidă. Cu toate acestea, planeta roşie nu a fost întotdeauna aşa, cel puţin aşa susţin cercetătorii într-un nou studiu.

Cu circa 4,3 miliarde de ani în urmă, deci cu 200 de milioane de ani înainte de formarea Pământului, cea mai mare parte a suprafaţei planetei Marte era acoperită cu apă care avea o adâncime de aproximativ 137 de metri. Deci, pe această planetă exista mai multă apă decât se găseşte, în momentul de faţă, în Oceanul Arctic.

Apa ar fi creat un ocean care acoperea aproape jumătate din emisfera nordică a planetei roşii, o regiune de depresiune.

FOTO: NASA    FOTO: NASA

Doar 13% din această apă există astăzi pe Marte, în stare solidă, la poli.

FOTO: NASA    FOTO: NASA

„Acest ocean avea o adâncime maximă de circa 1.524 de metri”, explică Geronimo Villanueva, cercetător NASA, adăugând că adâncimea este similară cu cea întâlnită pe Pământ în Marea Mediterană.

Întrebarea rămâne: cum a dispărut toată această apă de pe Marte? Oamenii de ştiinţă de la NASA şi de la Observatorul European de Sud spun că planeta şi-a pierdut atmosfera după miliarde de ani, iar scăderea presiunii şi a temperaturii a făcut ca volumul apei să scadă. Apa rămasă a îngheţat în cele din urmă.

Toate aceste descoperiri recente arată că Marte era în trecut o planetă caldă, cu oceane gigant, capabilă probabil să menţină viaţa, deci nu foarte diferită de Pământ.

Sursă: International Business Times