Home » Știință » Originea maladiei Parkinson, descoperită de cercetători

Originea maladiei Parkinson, descoperită de cercetători

Publicat: 12.06.2015
Oamenii de ştiinţă francezi şi belgieni au descoperit originea maladiei Parkinson, care, până la acest studiu, nu putea fi explicată de cercetători, informează francetvinfo.fr

Această descoperire medicală majoră a fost anunţată miercuri. Autorii studiului au identificat în creier o serie de fibre care se fac vinovate de declanşarea maladiei Parkinson, o boală neurologică degenerativă.

Astfel, o proteină care se acumulează sub forma unei panglici deasupra neuronilor provoacă, în funcţie de forma acelor acumulări, mai multe maladii neurologice, inclusiv Parkinson.

Cercetătorii francezi şi belgieni au verificat descoperirea într-un studiu realizat pe şoareci, pentru a demonstra faptul că acea proteină cauzează într-adevăr sindromul parkinsonian. Graţie noului studiu, oamenii de ştiinţă speră să dezvolte în viitorul apropiat o serie de anticorpi şi alte tratamente eficiente împotriva acestei boli grave.

În Franţa, 1% din totalul persoanelor în vârstă de peste 65 de ani suferă de Parkinson, având o calitate a vieţii degradată şi fiind nevoite să se bazeze pe medicamente costisitoare care au o eficienţă redusă.

Noua descoperire ar trebui să permită, de asemenea, o diagnosticare mai timpurie a persoanelor care dezvoltă maladia Parkinson.