Home » Știință » Noutăţi de la robotul european Philae de pe cometa „Ciuri” – VIDEO

Noutăţi de la robotul european Philae de pe cometa „Ciuri” – VIDEO

Publicat: 21.06.2015
Robotul european Philae, aflat pe cometa 67P/ Ciuriumov-Gherasimenko din noiembrie 2014, a restabilit contactul radio cu sonda spaţială Rosetta, vineri, iar cercetătorii speră astfel să reia această misiune în premieră de studiere a originilor Sistemului Solar.

Robotul Philae i-a surprins pe oamenii de ştiinţă de la Agenţia Spaţială Europeană (ESA), la sfârşitul săptămânii trecute, după ce a ieşit din „hibernare” şi a transmis un semnal către Terra.

Robotul a realizat o coborâre istorică pe cometa 67P/ Ciuriumov-Gherasimenko, supranumită „Ciuri”, în noiembrie 2014, însă structura sa a avut de suferit întrucât, după ce a efectuat două salturi pe suprafaţa corpului ceresc, Philae s-a poziţionat într-o zonă lipsită de lumină, iar bateriile sale solare s-au descărcat.

Totuşi, în cele 64 de ore în care a funcţionat după plasarea pe cometă, micul robot a putut să radiografieze interiorul acesteia, să-i studieze magnetismul, să realizeze imagini cu solul şi să analizeze moleculele complexe de la suprafaţă. Potrivit specialiştilor de la Centre National d’Etudes Spatiales (CNES), agenţia spaţială franceză, misiunea sa este realizată în proporţie de 80%.

Cometa „Ciuri” se apropie tot mai mult de Soare – în prezent se află la o distanţă de aproximativ 200 de milioane de kilometri -, iar robotul Philae a reuşit, la sfârşitul săptămânii trecute să iasă din starea de hibernare graţie ameliorării coeficientului de luminozitate şi creşterii temperaturii ambientale.

Pe blogul său, ESA a anunţat că Philae a reuşit să contacteze Pământul de două ori, săptămâna trecută, prin intermediul sondei spaţiale Rosetta, care l-a transportat în spaţiu până la plasarea pe cometă.

Citeşte articolul integral pe Mediafax