Home » Știință » Unele specii de dinozauri au dispărut cu mult înainte ca meteoritul Chicxulub să lovească Terra. Care a fost motivul extincţiei acestora – VIDEO

Publicat: 23.04.2016
Totul s-a petrecut în urmă cu 100 de milioane de ani.

Un nou studiu arată că anumite specii de dinozauri erau deja ameninţate cu dispariţia cu foarte mult timp înainte ca meteoritul despre care se spune că a dus la extincţia acestor animale să se fi prăbuşit pe Terra. Dacă se va dovedi a fi adevărată, această teorie va pune capăt celei mai mari dispute din lumea paleontologiei, ajutându-ne să înţelegem ce s-a întâmplat, de fapt, în ultima perioadă de existenţă a reptilelor gigantice ce populau odinioară Pământul.

În încercarea de a dezlega această enigmă, biologul Chris Venditti (Universitatea din Reading, Regatul Unit), împreună cu echipa sa de cercetare, au folosit analize statistice şi date referitoare la anumite tipuri de fosile, cu scopul de a crea arborele genealogic a trei subordine principale de dinozauri: Ornithischia (erbivorii cu cioc), Theropoda (carnivorii) şi Sauropoda (erbivorii cu gâtul foarte lung).

Cercetătorii au aflat că, în momentul în care unele specii de dinozauri au început să se dezvolte în perioada de sfârşit a Triasicului (acum 220 de milioane de ani), alte specii au început să dispară mai rapid decât puteau fi înlocuite, în urmă cu 120 de milioane de ani. Prin urmare, extintincţia acestora s-a produs, de fapt, cu câteva zeci de milioane de ani înainte ca meteoritul Chicxulub să fi lovit Terra.

Sursa:youtube.com/UniofReading

Savanţii britanici susţin că atunci când obiectul cosmic s-a prăbuşit pe Pământ, acum 66 de milioane de ani, în atmosferă au fost propulsate sute de milioane de tone de praf. Acesta a împiedicat, practic, pătrunderea razelor solare în atmosfera Terrei, fapt care a dus la răcirea temporară a climei şi distrugerea parţială a florei.

Din acest motiv, spun cercetătorii, majoritatea speciilor de dinozauri ar fi dispărut în acea perioadă. Oamenii de ştiinţă susţin că încă dinainte ca acest proces să se producă, mamiferele au cunoscut o dezvoltare accelerată.

,,Pe parcursul dispariţiei lor, dinozaurii au fost înlocuiţi de mamifere. Grupul de specii, din care a făcut parte ulterior şi cea umană, s-a dezvoltat atât de mult încât a ajuns să domine Terra”, a declarat Chris Venditti pentru publicaţia The Guardian.

Vă mai recomandăm şi: Cel mai ciudat dinozaur a fost descoperit in Spania