Home » Știință » Premieră! NASA a lansat pentru prima dată o misiune de interceptare a unui asteroid

Publicat: 13.09.2016
NASA a lansat prima misiune de studiere a unui asteroid de aproape, aceştia descriu evenimentul ca fiind ,,o piatră de hotar'' în ceea ce priveşte înţelegerea originii şi modului de funcţionare al universului.

Sonda spaţială OSIRIS-REx a fost lansată din Cape Canaveral, joi seara, şi se îndreaptă către asteroidul Bennu, care este de mărimea unui munte de mici dimensiuni, conform NASA.

OSIRIS-REx se va apropia de Bennu în 2018, îl va studia şi va prelua mostre de pe suprafaţa sa. Acesta se va întoarce înapoi pe Pământ în 2023. Cercetătorii consideră că asteroizii precum Bennu ar fi putut fi o sursă de apă şi molecule organice pentru planete la începutul formării sistemului nostru solar de acum 4,5 milioane de ani.

,,Astăzi celebrăm trecerea unei graniţe importante cu ajutorul acestei misiunii,” a declarat administratorul NASA, Charles Bolden. ,,Suntem foarte curioşi despre informaţiile despre originile sistemului solar pe care ni le va oferi misiunea. Astăzi sărbătorim ştiinţa care ne ajută să descoperim lucruri care înainte erau SF, dar acum au devenit fapte ştiinţifice,” a adăugat el.

Sursa: Time