Home » Știință » Un antivenin realizat din nanoparticule poate trata orice muşcătură de şarpe

Un antivenin realizat din nanoparticule poate trata orice muşcătură de şarpe

Publicat: 23.12.2016
Cercetătorii au creat un tip de antivenin care poate trata orice muşcătură de şarpe

Şerpi diferiţi produc tipuri de toxine diferite. Ceea ce înseamnă că victimele muşcăturilor de şarpe nu numai trebuie să primească o doză de antivenin cât mai repede cu putinţă, ci trebuie să i se administreze cea potrivită. De aceea mai mult de 100.000 de oameni mor în fiecare an din cauza muşcăturilor de şarpe, majoritatea în Africa şi în Asia de sud-est.

O nouă abordare lărgeşte acest spectru, incluzând orice tip de venin. Ken Shea, un chimist de la Universitatea din California şi conducătorul proiectului, susţine că metoda convenţională este costisitoare şi ineficientă, de la procedeul de fabricare la depozitatea acestuia.

Aşadar, cercetătorul şi echipa sa au apelat la nanotehnologie. Ideea de bază este crearea unor nanoparticule capabile să prindă mai multe tipuri de substanţe toxice. Ţinta lor a fost o anumită familie de toxine, anume proteina PLA2. Şerpii produc o mare varietate de PLA2. Nanoparticulele trebuiau să fie făcute din moleculele din care sunt constituite şi membranele celulelor acestor proteine, ceea ce, conform lui Shea, ar avea şanse mari să reţină marea varietate de toxine.

De asemenea, nu au creat un singur tip de nanoparticule, ci mai degrabă o serie de polimeri care să aibă diferite funcţii chimice. După mai multe exeprimente, echipa a obţinut formulele chimice eficiente în prinderea varietăţilor de PLA2.

Totuşi, acest studiu are nevoie de mai multe experimente şi măsurători, dar echipa este optimistă în ceea ce priveşte viitorul acestui tip de antivenin.

Sursa: Science Magazine