Home » Știință » Cercetătorii au descoperit o proprietate a apei pe care nu o pot explica

Cercetătorii au descoperit o proprietate a apei pe care nu o pot explica

Publicat: 11.02.2017
Proprietatea apei conform căreia aceasta are o fază cuantică a fost descoperită în aprilie 2016 şi nu are încă nicio explicaţie. De asemenea, utilitatea acesteia este încă dezbătută.

Cercetătorii au descoperit că apa are o fază cuantică, ceea ce înseamnă că o singură particulă poate fi în două locuri în acelaşi timp, relatează Curiosity. Acest lucru se întâmplă când o moleculă de apă este într-o „fază cuantică de tunelare”, aşa cum au descoperit cercetătorii de la Department of Energy’s Oak Ridge National Laboratory.

Atunci când apa este prinsă în spaţii mici între mineralele unei roci, moleculele de apă prezintă un comportament bizar, neputând fi comparabil cu nicio substanţă solidă, lichidă sau gazoasă.

Unul dintre cercetători menţionează că  apa „prezintă mişcare de tip cuantic în interiorul pereţilor despărţitori, ceea ce este interzis în fizica clasică”.

Aşa cum am menţionat, semnificaţia acestei descoperiri este neclară în contextul aplicabilităţii sale. Adânceşte în schimb problematica în legătură cu proprietăţile apei şi ridică o serie de discuţii cu privire la procesele care implică această substanţă.

APA are MEMORIE. Descoperirea care poate schimba total lumea – VIDEO