Home » Știință » Descoperirea care ar putea schimba modul în care înţelegem evoluţia. Primele vietăţi fungice au apărut în urmă cu 2,4 miliarde de ani

Publicat: 27.04.2017
Cercetătorii au descoperit dovezi ale existenţei celor mai vechi vietăţi fungice de pe Pământ. Aceştia au descoperit urme ale microfosilelor îngropate în rocile vulcanice de acum 2,4 miliarde de ani.

Descoperirea a fost realizată în formaţiunile din lavă întărită aflate la 800 de metri sub Capul de Nord al Africii de Sud, informează Science Alert. Dacă descoperirea va fi confirmată ar putea fi cea mai veche dovadă a existenţei fungilor, fapt ce va schimba modul în care cercetătorii au înţeles, până în prezent, dezvoltarea primelor forme de viaţă de pe Pământ.

Geologul Birger Rasmussen din cadrul Universităţii Curtin, Australia, a realizat descoperirea accidental în timp ce examina mostrele  de bazalt extrase din formaţiunea Ongeluk. ,,Căutam minerale pentru a data vechimea pietrei, atunci când atenţia mi-a fost atrasă de o serie de vezicule şi atunci când am mărit imaginea am observat că era vorba despre microbi fosilizaţi,” a declarat Rasmussen.

Până în prezent, dovezile geologice sugerau că fungii au apărut în urmă cu 385 de milioane de ani, dar urmele fosilizate descoperite în roca vulcanică erau cu 2 miliarde de ani mai vechi.

Cercetătorii susţin că până în prezent nu sunt siguri că este vorba despre fungi, deşi semnele atestă acest lucru, însă cercetările viitoare sunt necesare pentru concluzionarea rezultatelor.

Principalul aspect al cercetării este reprezentat de dezvoltarea fungilor sub apă şi nu pe uscat, după cum se credea anterior. Datarea bazaltului ca fiind de acum 2,4 miliarde de ani relevă faptul că organismul a trăit înainte de ,,Marele eveniment de oxigenare.” Astfel,  primele forme de viaţă ar fi evoluat pentru a supravieţui sub apă fără a avea acces la lumină sau oxigen. Echipa susţine că formele de viaţă fungice ar fi existat prin simbioză cu alţi microbi, stocând energia chimică pentru a supravieţui.