Home » Știință » Inovaţia care poate rezolva foametea la nivel mondial: savanţii au creat hrană folosind electricitate

Publicat: 02.08.2017
Cercetătorii finlandezi au creat o pulbere de proteine care este suficient de nutritivă şi care a fost realizată utilizând un sistem alimentat cu energie regenerabilă.

Tot procesul necesită doar electricitate, apă, dioxid de carbon şi microbi. Hrana sintetică a fost creată ca parte a proiectului Food From Electricity, care este o colaborare între Universitatea de Tehnologie Lappeenranta (LUT) şi Centrul de Cercetare Tehnică (VTT) din Finlanda, scrie Science Alert.

După expunerea materialului brut la electroliză într-un bioreactor (imaginea de mai jos), procesul formează o pulbere care conţine mai mult de 50% proteine şi 25% carbohidraţi. Textura poate fi schimbată în funcţie de microbii folosiţi.

Credit: VTT

Următoarea etapă, conform lui Juha-Pekka Pitkanen, savant la VTT, este de a optimiza sistemul, deoarece acum, un bioreactor de dimensiunea unei ceşti de cafea produce un singur gram de proteine în două săptămâni.

Acesta a prezis că poate dura mai mult de un deceniu pentru a face această tehnologie fezabilă. „Poate 10 ani este o durată realistă de timp pentru a atinge capacitatea comercială, în termeni de legislaţie şi de tehnologie de procesare”, menţionează savantul.

Chiar şi în aceste condiţii, potenţialul acestei tehnologii este enorm, dispozitivul putând fi „transportat în zone deşertice sau în alte zone care se confruntă cu foametea”, adaugă cercetătorul.

De asemenea, maşina funcţionează independent de factorii de mediu. Jero Ahola, profesor la LUT, a precizat că „nu are nevoie de o locaţie cu condiţii pentru agricultură, precum temperatură propice, umiditate sau un anumit tip de sol”.

Statistici îngrijorătoare arată cât de multă hrană risipim în fiecare an