Home » Știință » Transplantul de fecale, metoda bizară care are din ce în ce mai multă popularitate, poate fi remediul pentru o condiţie severă a creierului

Publicat: 21.04.2018
Într-un nou studiu efectuat de cercetătorii de la Virginia Commonwealth University asupra a 20 de pacienţi cu ciroză şi cu encefalopatie hepatică (boală care vine odată cu ciroza), s-a observat că transplantul de fecale ajută la îmbunătăţirea capacităţii cognitive.

Encefalopatia hepatică apare la mai mult de 40% din cei cu ciroză şi poate cauza probleme cu facultăţile cognitive, schimbarea de personalitate, confuzie, iar simptomele pot varia în intensitate, scrie Science Alert.

Pe parcursul a cinci luni, cei 10 pacienţi care au primit transplant de fecale au relatat mai puţine episoade şi spitalizări decât cei care primeau tratamentul standard.

„Credem că studiul confirmă că fecalele de la un donator selectat atent au fost sigure şi au fost asociate cu îmbunătăţiri pe termen lung la pacienţii cu ciroză şi cu encefalopatie hepatică recurentă”, a precizat Jasmohan Bajaj, unul dintre membrii echipei de cercetare. Totuşi, aşa cum afirmă şi cercetătorul, „aceste descoperiri trebuie confirmate la o populaţie mai mare”.

Leziunile cerebrale cauzate de condiţie sunt câteodată ireversibile şi în cel mai rău caz cei cu encefalopatie hepatică pot intra în comă sau pot muri.  Se crede că există o acumulare de toxine pe care în mod normal ficatul le-ar elimina, acesta fiind punctul de plecare al cercetătorilor.

Oamenii de ştiinţă au dorit să adauge microbii benefici Lachnospiraceae şi Ruminococcaceae şi au înlăturat bacteria dăunătoare Enterobacteriaceae din intestinele celor zece pacienţi.

Savanţii vor continua să studieze relaţia dintre bacteriile din intestine şi creierul nostru, cu dovezi de o interacţiune în ambele sensuri care poate afecta sănătatea. Mai mult decât atât, studiile recente scot la iveală că flora intestinală este asociată cu o serie de condiţii precum boala Parkinson.

Alcoolul poate distruge bacteriile dăunătoare din intestine, dar există şi efecte adverse