Home » Știință » NASA şi ESA doresc să aducă sol marţian pe Pământ

NASA şi ESA doresc să aducă sol marţian pe Pământ

NASA  şi ESA doresc să aducă sol marţian pe Pământ
Publicat: 30.04.2018
NASA şi Agnţia Spaţială Internaţională doresc să aducă pe Pământ o rocă de pe Marte pentru a înţelege dacă planeta poate susţine viaţa extraterestră.

Aducerea probelor de sol marţian de pe Planeta Roşie ar putea reprezenta o premieră privind înţelegerea modului în care planeta ar putea susţine viaţa. Conform Independent o astfel de misiune ar putea fi extrem de dificilă şi complexă ce ar putea necesita o serie de lansrăi şi o nagivare complexă în spaţiu.

Cele două agenţii au semnat un acord pentru a lansa o astfel de misiune pentru ca rocile să poată fi examinate pe Pământ. Până acum omenirea a trimis lucruri pe Marte: roverul Curiosity de exemplu a examinat rocile de pe Marte. Însă acesta ar putea fi mult mai folositor dacă ar putea trimite probe pe Pământ.

În fapt întreaga misiune ar reprezenta o premieră deoarece nu am lansat niciodată o rachetă de pe o altă planetă către Pământ. Per total ar fi necesare trei lansări către Marte. Iniţial un rover NASA va pleca spre planetă pentru a colecta 31 de probe diferite pe care le va amplasa într-o maşinărie specială ce va fi lansată către orbita lui Marte. De aici o altă navă va prelua probele şi le va aduce înapoi pe Pământ.