Home » Știință » Astronomii au detectat o gaură neagră monstruoasă care consumă stele într-un ritm şocant de rapid

Publicat: 18.05.2018
Cercetătorii de la Australian National University (ANU) au detectat o gaură neagră care are cea mai mare viteză de creştere a unui asemenea corp observat până acum în Univers.

Gaura neagră se află la o distanţă de 12 miliarde de ani lumină, ceea ce înseamnă că obiectul este văzut aşa cum arăta acum 12 miliarde de ani, la scurt timp după Big Bang, scrie Science Alert.

Gaura neagră, sau mai degrabă orizontul evenimenţial, este vizibilă doar datorită luminozităţii sale. Dacă se afla în mijlocul Căii Lactee, corpul lucea mai puternic pe cer decât o lună plină.

„Dacă aveam acest monstru în centrul galaxiei noastre, apărea de 10 ori mai luminos decât o lună plină”, a precizat Christian Wolf, unul dintre membrii echipei.

Mai mult, ar distruge întreaga viaţă pe planetă, din cauza radiaţiilor X emanate de consumarea corpurilor din apropierea găurii negre.

Savanţii au estimat că acest corp, cunoscut cu numele tehnic de QSO SMSS J215728.21-360215.1, are o mărime de 20 de miliarde de sori şi creşte cu o rată de 1% pe un milion de ani. Având în vedere masa consumată de corp, acesta se califică drept quasar, unul dintre cele mai rare şi luminoase obiecte cosmice, cunoscut pentru poziţionarea în centrul galaxiilor.

O gaură neagră uriaşă a fost descoperită în mijlocul Căii Lactee. Este de 100 de mii de ori mai mare decât Soarele