Home » Știință » O inovaţie în industria energiei regenerabile face ca hidrogenul să poată fi generat şi depozitat mult mai uşor cu ajutorul tehnicii solare fotovoltaice

Publicat: 14.07.2018
Hidrogenul va juca un rol central ca mediu de depozitare în sistemele de energie sustenabilă. O echipă internaţională de cercetători au reuşit să crească eficienţa producerii hidrogenului direct de la separarea apei cu ajutorul luminii solare cu un record de 19%.

Cercetătorii au reuşit acest lucru prin combinarea unui tandem de celule solare cu un catalizator de nanoparticule de rodiu şi cu un înveliş de dioxid de titan în formă cristalină, potrivit Phys.

O echipă de cercetători de la California Institute of Technology, Universitatea Cambridge, Technische Universität Ilmenau şi de la Fraunhofer Institute for Solar Energy Systems ISE au participat la studiu. O parte dintre experimente a avut loc la Institute for Solar Fuels din Helmholtz-Zentrum, Berlin.

Fotovoltaicele sunt cruciale pentru sistemele de depozitare a energiei regenerabile, iar lumina solară este o sursă abundentă în multe zone de pe glob. O soluţie pentru rezolvarea fluctuaţiei generării de energie este de a stoca lumina solară sub formă de energie chimică, în special prin utilizarea luminii pentru a produce hidrogen – care poate fi depozitat cu uşurinţă şi nu este periculos.

O particularitate a noului material este că „stratul de dioxid de titan în formă cristalină nu doar protejează celula solară de coroziune, ci şi îmbunătăţeşte transportul sarcinii electrice mulţumită proprietăţilor electronice”, a precizat Matthias May, unul dintre cercetători de la HZB Institute for Solar Fuels.

Revoluţie în industria energiei regenerabile! Savanţii au creat panouri solare care sunt de două ori mai eficiente