Home » Știință » Sonda NASA a observat vehiculul spaţial al Chinei de pe partea nevăzută a Lunii – FOTO

Publicat: 08.02.2019
O sonda deţinută de NASA, ce orbitează Luna, a înregistrat locul de asolizare al primului vehicul spaţial ajuns pe partea nevăzută a satelitului natural. China a aterizat roverul Chang'e 4 în craterul Von Karman pe 3 ianaurie. Până acum, toate detaliile despre misiune au fost furnizate doar dintr-o singură sursă.

În prezent, Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) al NASA a observat vehiculul spaţial în zona sa de aselenizare, fapt ce oferă prima dovadă externă a succesului misiunii. LRO a realizat imaginea la o lună după ce Chang’e 4 a ajuns pe Lună. În acel moment, sonda LRO se afla la 330 de kilometri de zona de aterizare, scrie Mail Online.

Din cauza dimensiunii reduse a vehicului, NASA a trasat mai multe săgeţi pe fotografie. Mult mai vizibil este craterul Von Karman, ce se află la 3.000 de metri de suprafaţă. Sonda chinezilor a redevenit activă după două săptămâni de hibernare în care a descoperit că nopţile de pe partea nevăzută a Lunii sunt mult mai reci decât se credea anterior.

Credit foto-NASA

Sonda Chang’e-4 a realizat prima asolizare pe partea nevăzută a Lunii, pe 3 ianuarie, iar reuşita face parte din planul ambiţios al Chinei de a deveni o superputere spaţială. Pe timpul nopţii, temperaturile din regiunea sondei au ajuns până la -190 de grade Celsius, mult mai „rece decât se aşteptau cercetătorii”, conform Administraţiei Spaţiale Naţionale din China.

Conform agenţiei spaţiale chineze, vehiculul spaţial va continua să realizeze investigaţiile.