Home » Știință » Cercetătorii au creat roboţii ”de gumă”, micile maşinării care pot diagnostica şi preveni bolile

Publicat: 16.02.2019
Savanţii de la Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) au dezvoltat muşchi microscopici pe bază de hidrogel care pot manipula şi stimula ţesutul biologic. Aceşti roboţi moi, biocompatibili, pot fi folosiţi pentru terapii specifice şi pot ajuta la diagnosticarea şi prevenirea bolilor.

Echipa de cercetare condusă de Selman Sakar a dezvoltat micromaşini care pot stimula celule şi microţesut în mod mecanic. Aceste instrumente, care sunt alimentate de muşchi artificiali de dimensiunea celulelor, pot realiza sarcini complicate sub condiţii fiziologice la scară microscopică, scrie Science Daily.

Proiectul a fost descris în detaliu în revista Lab on a Chip.

Savanţii au venit cu această idee după ce au observat sistemul locomotor în acţiune. „Am vrut să creăm un sistem modular alimentat de contracţia muşchilor/elementelor de acţionare şi deformarea mecanismelor”, a precizat Sakar.

Sistemul lor are în componenţă mai multe componente de hidrogel pentru a forma un schelet, la care se adaugă conexiuni de polimeri asemănătoare tendoanelor (elementele de acţionare). Prin combinarea cărămizilor şi elementelor de acţionare în moduri diferite, savanţii pot crea o varietate de micromaşini complicate.

„Elementele noastre de acţionare moi se pot contracta rapid şi eficient când sunt activate de lumină în infraroşu de aproape. Când întreaga reţea de elemente se contractă, trag componentele dispozitivului şi declanşează maşinăria”, a adăugat Berna Ozkale, autoarea principală a lucrării.

''Pielea robotică'' a devenit o realitate şi poate transforma obiectele obişnuite în roboţi – VIDEO