Home » Știință » Declaraţii uimitoare ale unui fizician de la Harvard: călătoria prin găurile de vierme este posibilă, dar vine cu un neajuns

Publicat: 27.04.2019
Un fizician de la Harvard a arătat că găurile de vierme pot exista: tuneluri în spaţiu-timp, conectând două locuri îndepărtate, prin care călătoria este posibilă.

Totuşi, conform autorului studiului, Daniel Jafferis de la Universitatea Harvard, nu este o metodă utilă pentru om. „Ia mai mult să treci prin aceste găuri de vierme decât să mergi direct, astfel că nu sunt foarte folositoare pentru călătoria spaţială”, a precizat Jafferis. Acesta îşi va prezenta descoperirile la American Physical Society April Meeting din Denver.

În ciuda pesimismului său, a spus că descoperirea unui mod de construire a găurilor de vierme prin care lumina ar putea să circule este relevantă în elaborarea unei teorii a gravitaţiei cuantice, scrie Phys.

„Adevărata relevanţă a acestei lucrări constă în relaţia sa cu problema informaţiei găurii negre şi conexiunile dintre gravitaţie şi mecanica cuantică”, a adăugat cercerătorul. „Călătoria printr-o gaură de vierme este echivalentă cu teleportarea cuantică folosind găurile negre”, a mai spus Jafferis.

Cercetătorul şi-a bazat teoria pe o ipoteză elaborată de Einstein şi Rosen în 1935, care includea o conexiune între două găuri negre (termenul de gaură de vierme a apărut în 1957). Întrucât se poate trece prin gaura de vierme, acesta era un caz special în care informaţia ar putea fi extrasă dintr-o gaură neagră.

Ce sunt găurile de vierme? – VIDEO