Home » Știință » 260.000 de galaxii, surprinse de telescopul Hubble într-o singură fotografie

260.000 de galaxii, surprinse de telescopul Hubble într-o singură fotografie

Publicat: 08.05.2019
Telescopul Hubble şi-a atins limitele, însă este greu de arătat cât de mult a ajutat acesta în cercetarea spaţiului cosmic. NASA încearcă să demonstreze importanţa telescopului printr-un colaj imens, de 0,6 gigapixeli, numit Hubble Legacy Field, în care sunt folosite imagini captate în ultimele câteva zeci de „misiuni”. Acesta afişează într-o singură imagine coerentă peste 200.000 de galaxii.

Fotografia poate fi „explorată” folosind site-ul Gigapan, unde este publicată în totalitate, utilizatorii putând să o afişeze pe tot ecranul şi să mărească fiecare zonă a fotografiei după bunul plac, însă poate de asemenea să fie admirată în format video, într-un montaj care demonstrează cât de departe a putut vedea telescopul Hubble. Fiecare punct luminos din fotografie reprezintă o întreagă galaxie, fiind afişate într-o singură imagine, pentru prima dată, aproximativ 265.000 de galaxii individuale.

Hubble Legacy Field a fost realizată folosind peste 7.500 de fotografii individuale, captate folosind diverse lungimi de undă, de la ultraviolet la infraroşu în cadrul a 31 de misiuni din ultimii 16 ani. Totuşi, fotografiile nu prezintă prezentul, ci mai degrabă trecutul. Întrucât lumina călătoreşte la o viteză constantă, imaginea prezintă starea universului aşa cum era în urmă cu 13,3 miliarde de ani, la 500 de milioane de an după Big Bang. Practic, acesta este universul „tânăr”, înainte ca multe dintre aceste galaxii să se ciocnească pentru a forma galaxii mai mari.

Continuarea în Go4it!