Home » Știință » ZIUA DARWIN. Si totusi cine a fost Charles Darwin?

ZIUA DARWIN. Si totusi cine a fost Charles Darwin?

Publicat: 12.02.2009
1250 de exemplare. Atat a numarat tirajul primei editii al celebrei lucrari „Originea speciilor” la timida lansare din 22 noiembrie 1859. 1250 de exemplare care aveau, insa, sa schimbe radical conceptia asupra vietii si a inceputurilor acesteia pe Pamant. Astazi, la 150 de ani de la acest eveniment, lumea stiintei poate fi impartita pe drept cuvant in doua ere: inainte si dupa Darwin.

Vorbind, sau scriind, doar despre „Originea Speciilor”, revolutionara lucrare a lui Charles Robert Darwin, riscam sa picam in acelasi „pacat” pe care il fac multi, asociindu-l pe naturalistul britanic doar cu aceasta opera. In fapt, chiar daca nu ar fi publicat niciodata analiza stiintifica a evolutiei animale pe Terra, Darwin ar fi ocupat cu siguranta un loc de frunte in elita oamenilor de stiinta din toate timpurile. Nu mai putin de 26 de lucrari, exceptand-o aici pe cea mai cunoscuta dintre ele, formeaza un repertoriu impresionant al celui care – oare cati stiu aceste lucruri? – descoperea secretul formarii atolilor, demonstra fototropismul (modul in care lumina influenteaza cresterea plantelor), lansa primele teorii cu privire la extinctia Megafaunei si a miscarii continentelor, ca sa nu mai pomenim de uriasa sa contributie la analiza si descriera florei si faunei din emisfera sudica.