Home » D:News » De ce ne plac jocurile video violente?

De ce ne plac jocurile video violente?

De ce ne plac jocurile video violente?
Publicat: 13.03.2013
Tentaţia de a fura sau înşela poate fi extrem de puternică, mai ales atunci când riscul este redus. Un nou studiu sugerează că atunci când oamenii nu se pot angaja în astfel de comportamente tabu ei apelează la jocurile video violente pentru a scăpa de frustrare.

Coordonatorul studiului, Brad Bushman de la Ohio State University a dorit să înţeleagă de ce oamenii sunt atraşi de mijloacele media violente. Într-un studiu anterior, ei au descoperit că oamenii care cred că jocurile violente îi ajută să se elibereze emoţional, apelează la acest mijloc de destindere mai ales atunci când sunt nervoşi. 

Într-un nou studiu, Jodi Whitaker, eleva lui Bushman a continuat cercetările, dorind să afle daca oamenii folosesc jocurile video violente atunci când încercările de a trişa sau fura le sunt contracarate. 

Cercetătorii i-au supus pe 120 de studenţi de sex masculin la un test de istorie grilă cu mai multe opţiuni. Testul conţinea întrebări cu grade diferite de dificultate, inclusiv patru întrebări la care nici măcar doi profesori de istorie nu au reuşit să răspundă. Studenţilor li s-a spus că vor fi răsplătiţi cu răsplătiţi cu mâncare delicioasă dacă vor reuşi să răspundă corect la cât mai multe întrebări. 

Voluntarii au fost apoi împărţiţi în trei grupuri. Cei din primul grup au primit mai întâi un plic cu un test completat pe care fusese notat scopul obţinut, de 100%. Ulterior cercetătorii au declarat că au făcut o greşeală şi le-au luat voluntarilor testele rezolvate dându-le în schimb altele ne completate. Al doilea grup a primit, prima dată, tot o serie de teste gata rezolvate, doar că după ce acestea le-au fost retrase ele eu fost înlocuite tot cu altele ce conţineau răspunsurile corecte. În schimb, al treilea grup nu a avut nicio clipă şansa de a copia deoarece subiecţii au primit încă de la începutul studiului un test necompletat. 

După ce au terminat testul, cercetătorii i-au întrebat pe voluntari dacă ar dori să participe la un alt studiu privind jocuri video. Ei au fost informaţi că în studiu se pot testa 8 jocuri (dintre care 4 erau violente şi 4, non-violente) şi că îşi pot alege să joace unul dintre ele. 

Rezultatele au arătat că studenţii care au primit testele rezolvate au avut mai multe rezultate corecte, chiar şi dintre cele foarte dificile, ceea ce însemna că tentaţia de a copia a fost reală. Mai mult, voluntarii cărora li s-au retras testele gata completate şi care nu au mai avut după ce copia au avut tendinţa de a alege jocuri mult mai violente, comparativ cu cei din celelalte două grupuri. 

„Spre deosebire de jocurile non-violente, cele violente oferă o şansă de a te angaja într-un comportament agresiv în lumea virtuală, o activitate ce îi atrage pe care au experimentat frustrarea în viaţa reală” a explicat Bushman. 

Sursa: Eurekalert

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...