Home » Lumea digitală » Un start-up media din Japonia foloseşte roboţi pentru transformarea informaţiilor în ştiri

Un start-up media din Japonia foloseşte roboţi pentru transformarea informaţiilor în ştiri

Un start-up media din Japonia foloseşte roboţi pentru transformarea informaţiilor în ştiri
Publicat: 30.05.2018
JX Press din Japonia, este o agenţie media ce foloseşte o combinaţie de reţele de socializare şi inteligenţă artificială, fondatorul spunând că a dezvoltat un instrument de folosire a roboţilor pentru a găsi informaţii de ultimă oră în mediul online şi a le transforma în ştiri, scrie Bloomberg.

Katsuhiro Yoneshige, fondatorul companiei de ştiri care funcţionează folosind inteligenţa artificială, în vârstă de 29 de ani, spune că şi-a dat seama de situaţia periculoasă a presei japoneze în momentul în care era angajat pentru un site de ştiri al unei companii aeriene, în timpul anilor de liceu, scrie Mediafax.

Pe 13 februarie, anul trecut, fratele geamăn al dictatorului nord-coreean Kim Jong-Un a fost ucis pe un aeroport din Malaezia, iar raportul Departamentul de Stat al Satelor Unite a concluzionat că a fost asasinat de un agent.

Ştirea despre moartea lui Kim Jong-Nam a fost preluată cu rapiditate în Japonia de JX Press Corp., o companie de tehnologie de ştiri înfiinţată în 2008 de Katsuhiro Yoneshige, în timpul studenţiei.

Acesta a raportat incidentul cu mai mult de o jumătate de oră mai rapid decât agenţiile mari de ştiri, reuşind să facă acest lucru chiar dacă nu are jurnalişti, cu atât mai puţin birouri internaţionale.

„NewsDigest a relatat ştirea senzaţională la 19:52, iar posturile de televiziune au preluat-o la ora 20:30”, a scris sociologul Noritoshi Furuichi pe Twitter, după rapoartele privind moartea lui Kim.

Secretul JX Press, se pare, este o combinaţie de social media şi inteligenţă artificială. Yoneshige şi echipa sa au dezvoltat un instrument, folosind maşini care învaţă, pentru a găsi ştiri de ultimă oră pe reţelele de socializare şi pentru a le transforma în ştiri, în esenţă fiind o redacţie care foloseşte ingineri.

Modalitatea pe care acest star-up o foloseşte poate fi, de asemenea, un studiu de caz pentru rezolvarea uneia dintre cele mai presante probleme din Japonia: lipsa acută de forţă de muncă, care se va înrăutăţi odată cu îmbătrânirea populaţiei.

JX Press de la Tokyo are în prezent 24 de angajaţi cu o vârstă medie de 29 de ani, dintre care două treimi sunt ingineri. Compania are două produse principale: abonament pe bază de ştiri de ultimă oră Fast Alert şi o aplicaţie gratuită de ştiri mobile numită NewsDigest.

Compania de ştiri din Tokyo a ajuns să fie susţinută financiar de nume mari, inclusiv gigantul media Nikkei Inc. şi fondurile de investiţii Mitsubishi UFJ Capital Co. sau CyberAgent Ventures Inc.

Clienţii săi includ mulţi dintre cei mai mari radiodifuzori din Japonia, precum NHK, TV Asahi şi Fuji Television, toţi plătind un abonament lunar pe care Yoneshige refuză să-l dezvăluie .

Koichiro Nishi, redactor şef-adjunct la TV Asahi, declară că „Fast Alert” a devenit un „instrument de must-have”, deoarece redacţia sa a început să o folosească în noiembrie 2016. Le-a permis să detecteze unele ştiri chiar înainte de departamentele de poliţie şi pompieri, în loc să aştepte în jur pentru a auzi vestea de la ei, spune el. „Este în principiu o lume de 100 de milioane de cameramani”, spune Nishi.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Exercițiile fizice, mai eficiente decât medicamentele în prevenirea recidivei cancerului
Exercițiile fizice, mai eficiente decât medicamentele în prevenirea recidivei cancerului
De ce liliecii nu fac cancer? Iată ce au descoperit cercetătorii!
De ce liliecii nu fac cancer? Iată ce au descoperit cercetătorii!
Ce au găsit cercetătorii într-un prezervativ vechi de 200 de ani, făcut din apendice de oaie?
Ce au găsit cercetătorii într-un prezervativ vechi de 200 de ani, făcut din apendice de oaie?
Mitul colagenului: întinerire garantată sau doar marketing?
Mitul colagenului: întinerire garantată sau doar marketing?
Oamenii de știință chinezi au detectat o reacție de fuziune a carbonului extrem de rară
Oamenii de știință chinezi au detectat o reacție de fuziune a carbonului extrem de rară
O plantă aromatică foarte populară ne-ar putea ajuta în lupta contra Alzheimer
O plantă aromatică foarte populară ne-ar putea ajuta în lupta contra Alzheimer
Un studiu dezvăluie modul în care creierul prezice ce urmează să vedem
Un studiu dezvăluie modul în care creierul prezice ce urmează să vedem
Test de cultură generală. Care animal are cel mai bun simț al mirosului?
Test de cultură generală. Care animal are cel mai bun simț al mirosului?
Un robot umanoid fără cap, construit într-un timp record, va ajuta lucrătorii dintr-o fabrică Renault
Un robot umanoid fără cap, construit într-un timp record, va ajuta lucrătorii dintr-o fabrică Renault
Cum vrea să scape Donald Trump de autoturismul Tesla, cumpărat în martie?
Cum vrea să scape Donald Trump de autoturismul Tesla, cumpărat în martie?
IBM anunță că vom avea „un computer cuantic fără erori majore înainte de 2030”
IBM anunță că vom avea „un computer cuantic fără erori majore înainte de 2030”
Canada vrea să atingă obiectivul NATO de 2% mai devreme
Canada vrea să atingă obiectivul NATO de 2% mai devreme
Acest mare explorator întâmpina, în urmă cu 255 de ani, o mare problemă care avea să-i dea expediţia peste cap
Acest mare explorator întâmpina, în urmă cu 255 de ani, o mare problemă care avea să-i dea expediţia peste cap
Cea mai mare licitație cu obiecte ale prințesei Diana
Cea mai mare licitație cu obiecte ale prințesei Diana
Meteorologii au actualizat prognoza! Cum va fi vremea în următoarele săptămâni?
Meteorologii au actualizat prognoza! Cum va fi vremea în următoarele săptămâni?
A început o scădere fără precedent a ratei fertilității la nivel mondial
A început o scădere fără precedent a ratei fertilității la nivel mondial
Un număr record de sirieni au primit cetățenia germană în 2024
Un număr record de sirieni au primit cetățenia germană în 2024
Acum 6.000 de ani, o populație umană misterioasă a pătruns în America de Sud, apoi a dispărut fără urmă
Acum 6.000 de ani, o populație umană misterioasă a pătruns în America de Sud, apoi a dispărut fără urmă