Home » Advertorial » (P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?

(P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?

(P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?
Publicat: 26.06.2024

Ce se întâmplă în domeniul serviciilor de tip Customer Care de când a luat avânt inteligența artificială este de-a dreptul remarcabil. Această industrie este în plină transformare, date fiind progresele din tehnologia inteligenței artificiale sau a software-ului de gestionare a relațiilor cu clienții. Companiile se străduiesc să îmbunătățească experiența clienților, să reducă costurile operaționale, însă principala întrebare este: are inteligența artificială un rol cu adevărat însemnat în viitorul acestor servicii?

Ce rol are inteligența artificială în domeniul Customer Service?

Automatizarea și eficiența sau analiza datelor și personalizarea sunt cele mai importante aspecte care merită discutate în acest sens. Inteligența artificială a ajuns să automatizeze multe dintre sarcinile repetitive, de rutină din domeniul CRM, iar chatbot-urile și asistenții virtuali se arată demni de a gestiona solicitările comune ale clienților, oferind răspunsuri rapide și eficiente. Timpul de așteptare pentru clienți este redus, iar angajații din acest domeniu se pot concentra pe probleme mai complexe sau importante.

Totodată, sistemele AI pot analiza mari cantități de date, oferind experiențe personalizate clienților. Algoritmii de învățare automată ajută companiile să anticipeze nevoile sau preferințele clienților, oferind recomandări sau soluții personalizate.

Rolul comunicării umane în customer service

Chiar dacă aceste progrese AI s-au înregistrat și oricine le poate vedea, comunicarea umană este esențială și nu poate fi înlocuită cu nimic. Este vorba în primul rând despre gestionarea unor interacțiuni complexe, care necesită empatie, înțelegere, judecată umană. Clienții vor aprecia contractul uman când se confruntă cu probleme dificile sau sensibile, iar agenții umani pot oferi soluții nuanțate pentru a stabili relații de încredere cu aceștia.

Există șansa unei combinări a celor două aspecte: AI și comunicare umană?

Da, există. Este vorba de sistemul software care integrează acele capacități AI cu funcționalitățile CRM în vederea îmbunătățirii serviciilor de Customer Service. Relațiile cu clienții sunt gestionate eficient, obținându-se combinația ideală între eficiența automatizării și avantajele comunicării umane.

Automatizarea și managementul sarcinilor, analiza avansată și raportarea, integrarea cu alte sisteme de business sau funcționalitățile de self-service sunt cele mai mari beneficii pe care le oferă o combinație inedită de acest fel.

Viitorul acestor servicii poate fi caracterizat de combinația echilibrată între inteligență artificială și comunicare umană. AI poate oferi automatizare și eficiență, în timp ce comunicarea umană rămâne esențială în vederea unei gestionări a relațiilor cu clienții. Investind în astfel de soluții, vei putea observa că serviciile oferite sunt de calitate înaltă, se adaptează nevoilor, dar și așteptărilor pe care le-ai avut.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
De ce avem dinți sensibili? Peștii antici ar putea oferi răspunsul!
De ce avem dinți sensibili? Peștii antici ar putea oferi răspunsul!
O „fosilă vie” a fost fotografiată în sălbăticie pentru prima dată
O „fosilă vie” a fost fotografiată în sălbăticie pentru prima dată
Un eveniment major s-a întâmplat pe Pământ cu 2 milioane de ani mai devreme decât s-a crezut până acum
Un eveniment major s-a întâmplat pe Pământ cu 2 milioane de ani mai devreme decât s-a crezut până acum
Cuplurile care se îmbrățișează la culcare sunt mai puțin stresate și se simt mai în siguranță
Cuplurile care se îmbrățișează la culcare sunt mai puțin stresate și se simt mai în siguranță
Experții explică de ce nu e bine să le dăm lapte pisicilor
Experții explică de ce nu e bine să le dăm lapte pisicilor
Care este singura specie de pasăre care poate zbura în sens invers?
Care este singura specie de pasăre care poate zbura în sens invers?
Astronomii au descoperit un sistem binar rar în care o stea orbitează în interiorul altei stele
Astronomii au descoperit un sistem binar rar în care o stea orbitează în interiorul altei stele
Un raport acuză Rusia de campanii directe de dezinformare în România, Moldova și Georgia
Un raport acuză Rusia de campanii directe de dezinformare în România, Moldova și Georgia
Vremea se schimbă radical de la începutul lunii iunie
Vremea se schimbă radical de la începutul lunii iunie
Meteorologii anunță un sezon al uraganelor intens în Atlantic
Meteorologii anunță un sezon al uraganelor intens în Atlantic
Se împlinesc 482 de ani de la moartea omului care ne-a învăţat că Pământul se învârte în jurul Soarelui
Se împlinesc 482 de ani de la moartea omului care ne-a învăţat că Pământul se învârte în jurul Soarelui
Un medicament pentru diabet reprogramează celulele canceroase
Un medicament pentru diabet reprogramează celulele canceroase
Ce a încercat să facă un nou model de Inteligență Artificială atunci când dezvoltatorii au încercat să-l dezactiveze?
Ce a încercat să facă un nou model de Inteligență Artificială atunci când dezvoltatorii au încercat să-l dezactiveze?
De ce bărbații sunt mai înalți decât femeile?
De ce bărbații sunt mai înalți decât femeile?
Donald Trump vrea iPhone-uri fabricate în SUA, altfel promite un tarif de 25% pentru Apple
Donald Trump vrea iPhone-uri fabricate în SUA, altfel promite un tarif de 25% pentru Apple
Un arheolog care navighează precum un viking a făcut descoperiri neașteptate
Un arheolog care navighează precum un viking a făcut descoperiri neașteptate
Un experiment pare să confirme un efect prezis acum 66 de ani
Un experiment pare să confirme un efect prezis acum 66 de ani
Celebrul Profesor Dan C. Vodnar, SOMITATE la nivel mondial în domeniul alimentației, interviu EXCLUSIV la „Altceva cu Adrian Artene”
Celebrul Profesor Dan C. Vodnar, SOMITATE la nivel mondial în domeniul alimentației, interviu EXCLUSIV la „Altceva cu ...