Home » Advertorial » (P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?

(P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?

(P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?
Publicat: 26.06.2024

Ce se întâmplă în domeniul serviciilor de tip Customer Care de când a luat avânt inteligența artificială este de-a dreptul remarcabil. Această industrie este în plină transformare, date fiind progresele din tehnologia inteligenței artificiale sau a software-ului de gestionare a relațiilor cu clienții. Companiile se străduiesc să îmbunătățească experiența clienților, să reducă costurile operaționale, însă principala întrebare este: are inteligența artificială un rol cu adevărat însemnat în viitorul acestor servicii?

Ce rol are inteligența artificială în domeniul Customer Service?

Automatizarea și eficiența sau analiza datelor și personalizarea sunt cele mai importante aspecte care merită discutate în acest sens. Inteligența artificială a ajuns să automatizeze multe dintre sarcinile repetitive, de rutină din domeniul CRM, iar chatbot-urile și asistenții virtuali se arată demni de a gestiona solicitările comune ale clienților, oferind răspunsuri rapide și eficiente. Timpul de așteptare pentru clienți este redus, iar angajații din acest domeniu se pot concentra pe probleme mai complexe sau importante.

Totodată, sistemele AI pot analiza mari cantități de date, oferind experiențe personalizate clienților. Algoritmii de învățare automată ajută companiile să anticipeze nevoile sau preferințele clienților, oferind recomandări sau soluții personalizate.

Rolul comunicării umane în customer service

Chiar dacă aceste progrese AI s-au înregistrat și oricine le poate vedea, comunicarea umană este esențială și nu poate fi înlocuită cu nimic. Este vorba în primul rând despre gestionarea unor interacțiuni complexe, care necesită empatie, înțelegere, judecată umană. Clienții vor aprecia contractul uman când se confruntă cu probleme dificile sau sensibile, iar agenții umani pot oferi soluții nuanțate pentru a stabili relații de încredere cu aceștia.

Există șansa unei combinări a celor două aspecte: AI și comunicare umană?

Da, există. Este vorba de sistemul software care integrează acele capacități AI cu funcționalitățile CRM în vederea îmbunătățirii serviciilor de Customer Service. Relațiile cu clienții sunt gestionate eficient, obținându-se combinația ideală între eficiența automatizării și avantajele comunicării umane.

Automatizarea și managementul sarcinilor, analiza avansată și raportarea, integrarea cu alte sisteme de business sau funcționalitățile de self-service sunt cele mai mari beneficii pe care le oferă o combinație inedită de acest fel.

Viitorul acestor servicii poate fi caracterizat de combinația echilibrată între inteligență artificială și comunicare umană. AI poate oferi automatizare și eficiență, în timp ce comunicarea umană rămâne esențială în vederea unei gestionări a relațiilor cu clienții. Investind în astfel de soluții, vei putea observa că serviciile oferite sunt de calitate înaltă, se adaptează nevoilor, dar și așteptărilor pe care le-ai avut.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Albert Einstein a avut dreptate: Timpul se scurge mai repede pe planeta Marte!
Albert Einstein a avut dreptate: Timpul se scurge mai repede pe planeta Marte!
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert