Home » Cultură » Coproducţia din Marea Britanie şi România „Night Dancing” câştigă premiul pentru cel mai bun film la BIDFF

Coproducţia din Marea Britanie şi România „Night Dancing” câştigă premiul pentru cel mai bun film la BIDFF

Coproducţia din Marea Britanie şi România „Night Dancing” câştigă premiul pentru cel mai bun film la BIDFF
Publicat: 11.09.2018
BUCUREŞTI (MEDIAFAX) - "Night Dancing", o coproducţie Marea Britanie-România, regizată de Barney Cokeliss, a fost desemnată cea mai bună peliculă la gala celei de-a patra ediţii a Bucharest International Dance Film Festival (BIDFF), care a avut loc duminică seară, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX de organizatori.
Juriul alcătuit din Helena Jonsdottir (Islanda, coregrafă şi regizoare de film), Gabor Pinter (Ungaria, selecţioner şi director de festival) şi Adrien Ouaki (Franţa, regizor şi coregraf, câştigătorul BIDFF 2017) şi publicul au desemnat, în total, şase câştigători, scrie Mediafax.

Scurtmetrajul din 2016 al lui Barney Cokeliss, ce beneficiază de o coregrafie semnată de Louise Tanoto, Jacob Ingram-Dodd şi Jason Thorpe, este „ca un vis”, potrivit motivaţiei juriului.

„Barney Cokeliss a reuşit să creeze o poveste de viaţă cu mai multe straturi de citire, cu care publicul a putut să empatizeze. Filmul ne-a făcut să ne întrebăm dacă dansul ne poate transforma viaţa, dacă ar trebui să facă parte din rutina noastră zilnică, la orice oră şi la orice vârstă. Nu am simţit când «Night Dancing» a început şi s-a terminat, a fost ca un vis, care ne-a lăsat cu gânduri, emoţii şi întrebări”, a fost argumentul juriului legat de pelicula premiată cu 1.000 de euro.

Cei trei juraţi au acordat o menţiune specială în cadrul competitiţiei internaţionale. Ea a revenit scurtmetrajului „Through the Supermarket in Five Easy Pieces” (2017, Finlanda), de Anna-Maria Joakimsdottir-Hutri. Cu o coregrafie semnată de Maria Saivosalmi şi Andrius Katinas, scurtmetrajul a fost premiat „pentru maniera organică de a îmbina situaţia dramatică şi mişcarea, filmul având o cursivitate aparte, susţinută şi de un sound design de excepţie”.

La categoria „Inovaţie”, câştigătorul premiului de 500 de euro a fost „Bookanima: Dance” (2018, Coreea de Sud), de Shon Kim. Scurtmetrajul este „o animaţie din Coreea de Sud care propune o abordare ingenioasă în ceea ce priveşte folosirea arhivelor de dans. Shon Kim ne sugerează că, dacă putem învăţa totul din cărţi, de ce nu am putea învăţa şi dansul?”.

Premiul pentru cel mai bun film românesc, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Institutul Cultural Român, a revenit scurtmetrajului „States Uprooted” (2018, România – SUA), realizat de regizoarea Ioana Ţurcan, care a fost recompensată cu acest trofeu „pentru cea mai bună punere într-o ecuaţie cinematografică a unei idei. Filmul său transmite un mesaj clar despre situaţia în care se află societatea de astăzi”.

Şi la această categorie a fost acordată o menţiune specială. Ea a revenit peliculei „Dépaysement” (2018, România), de Corina Hinkov, cu o coregrafie semnată de Maria-Luiza Dimulescu şi Simona Dabija. „Membrii juriului au văzut un potenţial enorm într-o echipă foarte tânără pe care doresc să o încurajeze să dezvolte mai multe proiecte în această formulă”, potrivit motivaţiei.

De cealaltă parte, premiul publicului a fost câştigat de „A Flood Remains” (2017, Olanda), de Emma Evelein.

Anul acesta, BIDFF a organizat „Stories in Movement”, un atelier intensiv dedicat dezvoltării filmelor de dans. La finalul atelierului, opt dintre cele zece proiecte participante au fost prezentate în cadrul unei sesiuni de pitching. Premiul pentru cel mai bun pitch a mers către Eva Urbanova, o coregrafă din Slovacia, pentru proiectul „4+1 Dances”. Premiul în valoare de 700 de euro a fost acordat de Institutul Cultural Român.

Bucharest International Dance Film Festival a început joi şi, timp de patru zile, a propus filme şi performance-uri în premieră în România, expoziţii şi masterclass-uri. Tema ediţiei de anul acesta a singurului festival de gen din România a fost „[re]tracing” – urmele pe care timpul le-a lăsat în vieţile oamenilor şi ale comunităţilor din care fac parte.

Bucharest International Dance Film Festival 2018 este un proiect al Asociaţiei Tangaj Dance, finanţat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, realizat cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Institutului Cultural Român, Consulatului Onorific al Republicii Islanda la Bucureşti, British Council, Institutului Balassi şi 4 Proof Film.

Informaţii suplimentare se găsesc pe http://www.bidff.ro/ şi pe https://www.facebook.com/bucharestinternationaldancefilmfestival/.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, concepută să devină cea mai mare destinație de entertainment, retail și tehnologie de pe continent care va transforma țara într-un nou epicentru global al divertismentului
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, ...
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?