Home » Cultură » Test de cultură generală. Ce mări unește Canalul Suez?

Test de cultură generală. Ce mări unește Canalul Suez?

Publicat: 17.05.2022

Canalul Suez este calea navigabilă de la nivelul mării care trece de la nord la sud prin Istmul Suez din Egipt pentru a conecta Marea Mediterană și Marea Roșie. Canalul separă continentul african de Asia și oferă cea mai scurtă rută maritimă între Europa și ținuturile care se întind spre India și Oceanul Pacific de Vest.

Este una dintre cele mai utilizate căi maritime din lume. Canalul se întinde pe 193 km între Port Said (Būr Saʿīd) în nord și Suez în sud, cu canale de apropiere dragate la nord de Port Said, în Mediterană și la sud de Suez.

Canalul nu abordează cea mai scurtă rută de-a lungul istmului, care are doar 121 de kilometri. În schimb se folosește de mai multe lacuri: de la nord la sud, Lacul Manzala, Lacul Timsah și Lacurile amare -Marele Lac Amar și Micul Lac Amar, precizează Britannica.

Aspecte interesante legate de Canal

Canalul Suez este o amplasare deschisă, fără încuietori și, deși apar lungimi drepte extinse, există opt coturi majore. La vest de canal se află deltă joasă a râului Nil, iar la est este Peninsula Sinai mai înaltă, accidentată și aridă.

Înainte de construcția canalului – finalizat în 1869 – singura așezare importantă era Suez, care în 1859 avea între 3000 și 4000 de ocupanți. Restul orașelor au apărut de atunci încoace, poate doar cu excepția Al-Qantarah.

Construit de compania franceză Suez Canal Co., a fost finalizat în 1869, după un deceniu de construcție. Proprietatea sa a rămas în mare parte în mâinile franceze și britanice, până când Egiptul a naționalizat canalul în 1956, declanșând o criză internațională.

Dimensiunile Canalului Suez

Are o lățime minimă de 55 metri și o adâncime de aproximativ 12 metri la reflux. Deși protejat de un tratat internațional, canalul a fost închis de două ori. Prima închidere a fost în timpul crizei de la Suez.

Canalul a fost închis din nou de Războiul de șase zile (1967) și a rămas așa până în 1975. Este una dintre cele mai intens utilizate căi maritime din lume. Piatra de temelie a comerțului internațional, transportul de mărfuri permite circulația de tone și mii de mărfuri – de la jucării la camioane – în fiecare zi prin oceanele și mările vaste și nesfârșite.

Potrivit Camerei Internaționale de Navigație, industria de transport maritim, cu peste 50.000 de nave comerciale care oferă servicii la nivel internațional, desfășoară aproape 90% din comerțul mondial, arată Marine Insight.

Vă mai recomandăm și:

Canalul Suez va fi lărgit. Care vor fi noile dimensiuni

Motivul pentru care directorii Facebook, Twitter şi Google vor fi audiați în Comitetul pentru comerț al Senatului SUA

Finanțări record pentru proiectele pentru transportul comercial în spaţiu

163 de ani de la începerea construcţiei Canalului Suez. A scurtat drumul navigatorilor către Europa la doar câteva ore

Vlad Constantin Voinea
Vlad Constantin Voinea
Vlad a făcut parte din echipa site-ului Descoperă.ro între februarie și august 2022, fiind pasionat de subiecte asociate cu știința, tehnologia, istoria și geopolitica. Vlad este specializat în managementul crizelor si prevenirea conflictelor, fiind absolvent al Universității Naționale ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice
România și alte șase țări europene, responsabile de 90% din produse contrafăcute reținute în UE
România și alte șase țări europene, responsabile de 90% din produse contrafăcute reținute în UE