Home » Cultură » Harry Gregson-Williams: Moștenirea sonoră din Gladiator, continuată. Prieten și ucenic al lui Hans Zimmer

Harry Gregson-Williams: Moștenirea sonoră din Gladiator, continuată. Prieten și ucenic al lui Hans Zimmer

Harry Gregson-Williams: Moștenirea sonoră din Gladiator, continuată. Prieten și ucenic al lui Hans Zimmer
Sursa foto: Profimedia
Publicat: 25.11.2024

Atunci când Ridley Scott a decis să continue saga Gladiator, o întrebare a răsunat în rândul fanilor: cine va reuși să captureze grandoarea și emoția muzicală a primului film? Răspunsul a fost Harry Gregson-Williams, un discipol și un prieten bun al lui Hans Zimmer, care a adus o nouă dimensiune sonoră acestei epopei istorice.

Abordarea mea în ceea ce privește muzica pentru GladiatorII a fost de a crea o partitură originală care să întruchipeze ADN-ul și esența spirituală a primului film, creând în același timp un sunet proaspăt și interesant pentru Lucius și celelalte personaje principale pe care le întâlnim, spune compozitorul de muzică de film, dar și dirijorul, orchestratorul și producătorul discografic Harry Gregson-Williams (n.1961) despre contribuția lui la coloana sonoră a peliculei lui Ridley Scott (cu Paul Mescal și Pedro Pascal în rolurile principale), lansată recent în cinematografe. Pentru Gladiator II, Williams a scris 100 de minute de muzică originală.

Williams este unul dintre mai tinerii compozitori de la Hollywood, însă vârsta lui nu are relevanță atunci când vine vorba despre profesionalism și pasiune, și datorită realizărilor de până acum se poate alătura fără probleme celorlalte nume mari de muzicieni dedicați compozițiilor pentru film. Hans Zimmer, un geniu în domeniu, este de altfel mentorul lui Gregson și cel care a compus coloana sonoră din primul Gladiator (2000). Întrebat de ce nu și-a adus contribuția și la Gladiator II, Zimmer a spus: Mi-a plăcut ideea de a merge mai departe și de a nu fi comparat cu propriile mele lucrări. Într-un fel sau altul, m-am săturat de asta, să fac trei filme Batman sau patru filme „Pirații din Caraibe” sau patru filme „Kung Fu Panda”. În ceea ce privește „Gladiatorul”, ocupă un loc special în inima mea. (…)„Și vreau să mai spun ceva despre Harry Gregson-Williams, care a început ca asistent al meu. A fost foarte bun prieten atât cu Tony, cât și cu Ridley Scott. Harry este ca un membru de familie pentru mine. Este un compozitor fenomenal. Filmul acesta (n.r Gladiator II) este pe mâini foarte bune. (…)”.

Harry Gregson-Williams, fratele mai mare al compozitorului Rupert Gregson-Williams, a scris muzică pentru jocuri video, televiziune și filme, inclusiv seria Metal Gear, Spy Game, Phone Booth, Man on Fire, The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe și Prince Caspian, Déjà Vu, Bridget Jones, Gone Baby Gone, X-Men Origins: Wolverine, The Martian, Team America: World Police, Antz, The Tigger Movie, Chicken Run și continuarea sa, franciza Shrek, Sinbad: Legend of the Seven Seas, Flushed Away, Arthur Christmas, Early Man, Catch-22 și deja menționatul Gladiator II.

Imediat ce Ridley m-a sunat și mi-a spus: „Cred că vei face următorul film”, da, l-am sunat pe Hans și l-am întrebat, „Ce părere ai despre asta?’”. „Fă-mă mândru. Dă-i drumul”, mi-a răspuns.

Primul trailer pentru Gladiator II, lansat la 9 iulie a.c., conținea piesa No Church in the Wild a rapperilor americani Jay-Z și Kanye West, cu Frank Ocean și The-Dream, pe versurile lui Jay-Z.

Gregson-Williams a lucrat cu foarte mulți regizori, începând cu Ridley Scott, Tony Scott, Andrew Adamson, Ben Affleck și continuând cu Joel Schumacher, Antoine Fuqua, Niki Caro, Nick Park și Dan Ireland.

Gregson-Williams s-a născut la 13 decembrie 1961, în Anglia, într-o familie de muzicieni. A început să cânte la pian la vârsta de șase ani, tot în acea perioadă dovedind și un talent vocal considerabil, fapt care i-a adus o bursă muzicală la St John’s College School din Cambridge și o serie de turnee în Europa. A urmat cursurile Școlii Stowe, unde a continuat să exceleze în muzică, după care s-a înscris la Guildhall School of Music and Drama din Londra pe care a absolvit-o în 1980. Primii ani din carieră i-a petrecut în calitate de profesor de muzică la Amesbury School din Surrey, mentor muzical și colaborator al unor proiecte din cadrul Guildhall School.

Descoperirea semnificativă a lui Gregson-Williams a avut loc la începutul anilor 1990, când l-a cunoscut pe renumitul compozitor german Hans Zimmer, lucrând sub îndrumarea acestuia (contribuțiile lui Williams include infuzia de elemente armonice distinctive în partiturile lui Zimmer pentru filme precum Crimson Tide și As Good as It Gets), cu timpul ajungând unul dintre cei mai căutați și mai prolifici compozitori de la Hollywood.

Deținător al premiul BMI Icon Award, în semn de recunoaștere a influenței unice asupra noilor generații de creatori de muzică, și al premiului Ambassador Award, oferit de Society of Composers & Lyricists, Gregson și-a adus contribuția și la muzica din Meg 2: The Trench, cu Jason Statham în rolul principal, în regia lui Ben Wheatley, Retribution, cu Liam Neeson în regia lui Nimród Antal și animația Aardman Chicken Run: Dawn of the Nugget, în regia lui Sam Fell. Alte partituri de film recente includ The Last Duel și House of Gucci, ambele regizate de Ridley Scott, precum și Mulan, produs de Disney și regizat de Niki Caro, alături de care a mai colaborat la compunerea coloanei sonore pentru drama Holocaustului – The Zookeeper’s Wife. Gregson-Williams și fratele său Rupert Gregson-Williams au făcut echipă pentru a scrie coloana sonoră a serialului dramatic HBO – The Gilded Age, iar împreună Mychael Danna a scris muzica pentru documentarul Return to Space al regizorilor de Oscar Elizabeth Chai Vasarhelyi și Jimmy Chin.

În 2005, a câștigat Hollywood Film Award pentru Compozitorul anului.

Întrebat de un reporter, la un moment dat, care este cel mai bun sfat pe care l-a primit de la prietenul său compozitorul Hans Zimmer, Gregson a spus: În primul rând, să încerc să scriu muzică onestă. Dar nu am înțeles niciodată ce a vrut să spună prin asta. Așa că l-am abordat: Normal că onestă, Hans, dar totuși ce vrei să spui? Cum ai putea minți atunci când compui sau cânți? Răspunsul lui a fost: „Nu, publicul va vedea prin tine. Trebuie să vină din inima ta”. Așadar, dacă interpretezi sau scrii o piesă romantică, una dramatică sau „de acțiune”, trebuie să vină din tine. Să o simți. Să crezi în asta și să o susții.

Surse:

https://www.imdb.com/name/nm0004581/awards/?ref_=nmtrv_ql_2

https://variety.com/video/harry-gregson-williams-house-of-gucci-scad/

https://deadline.com/2024/11/gladiator-ii-composer-harry-gregson-williams-interview-sound-and-screen-1236165215/

https://www.classicfm.com/composers/gregson-williams/gladiator-2-film-soundtrack-composer/

Vă mai recomandăm să citiți și:

Pedro Pascal, senzația chiliană de la Hollywood. De la Game of Thrones la Gladiator 2

Cei mai faimoși gladiatori romani. Spartacus a fost singurul gladiator care nu s-a luptat în arenă

Legenda Gladiatorului regizat de Ridley Scott. Maximus a fost fictiv, însă alții chiar au existat în istorie

Cine este Lucius din Gladiator 2? Personajul lui Paul Mescal, erou fictiv sau real?

Roxana Ioana Ancuța
Roxana Ioana Ancuța
Roxana-Ioana Ancuța este jurnalist cu o experiență de aproape 15 ani în presa scrisă. Absolventă a facultății Școala Superioară de Jurnalistică și având un master în Comunicare și Relații Publice, îi place foarte mult să scrie, aceasta fiind nu doar o profesie, ci un mod de a fi ea ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase