Home » Descopera in Romania » Geoparcul Dinozaurilor Ţara Haţegului găzduieşte un adevărat tezaur

Geoparcul Dinozaurilor Ţara Haţegului găzduieşte un adevărat tezaur

Autor: Mihaela STOICA 10.10.2016
Geoparcul Dinozaurilor Ţara Haţegului găzduieşte un adevărat tezaur
Un adevărat tezaur al Băncii de EcoInvestiţii în Educaţie, alcătuit din seminţe de plante şi eşantioane de roci, este găzduit de sediul Geoparcului Dinozaurilor Ţara Haţegului – Geoparc Internaţional UNESCO administrat de Universitatea din Bucureşti, se arată într-un comunicat de presă.

Tezaurul cuprinde seminţe de la diverse specii de roşii cultivate în România, de la plante aromatice şi de la plantele de cultură dintr-o gospodărie tradiţională, alături de plante uscate şi de informaţii despre utilitatea acestora şi condiţiile de cultivare.

Tot în tezaur sunt expuse şi eşantioane de roci care spun povestea evoluţiei în timp a teritoriului pe care astăzi îl numim Ţara Haţegului.

Spaţiul a fost amenajat în cadrul proiectului Banca de EcoInvestiţii în Educaţie, implementat de Asociaţia Centrul de Resurse pentru Acţiune Locală (CRAL), cu sprijinul voluntarilor şi ambasadorilor pentru Geoparc.

Pe parcursul acestei veri, ei au cultivat în Grădina aromată a timpului o mare parte dintre plantele ale căror seminţe sunt expuse.

Grădina a fost amenajată în cadrul unui proiect desfăşurat anul trecut, recompensat de finanţatori cu premiul Spaţii Verzi, datorită rezultatelor obţinute şi implicării voluntarilor. Inedit este şi faptul că Banca de EcoInvestiţii în Educaţie va oferi credite, după modelul unei instituţii bancare. Participanţii la ateliere sau turiştii pot lua împrumuturi care trebuie returnate fie sub formă de seminţe ori roci din zona lor, fie prin fotografii cu recoltele obţinute, pe care să le posteze pe pagina de Facebook a asociaţiei CRAL.