Home » Descopera in Romania » Acesti oameni minunati si masinile lor visatoare

Acesti oameni minunati si masinile lor visatoare

Publicat: 13.09.2007
Automobilele de epoca devin si la noi veritabile obiecte de arta. Sumele pentru care sunt licitate le egaleaza uneori pe cele la care se vand tablourile unor mari pictori. Diferenta o fac costurile necesare intretinerii si restaurarii acestor bijuterii pe patru roti, astfel incat, la final, sa valoreze cat mai mult. Din acest motiv, nu oricine isi poate permite sa intre in randul proprietarilor de vehicule de colectie.

Din acest moment, masina incepe sa prinda iarasi viata. Caroseria intra in etapa reconditionarii, iar defectele sunt remediate prin metode clasice de tinichigerie: sudura, polizare etc. Finisarea, care va aduce o linie perfecta caroseriei, nu se mai face insa ca in autoserviceuri, cu chit. Exista un aliaj special, pe baza de plumb, care acopera tabla la cald si este rezistent in timp, spre deosebire de chit, care poate crapa oricand. In paralel cu aceste operatiuni, se identifica piesele ce trebuie inlocuite. Proprietarul masinii se poate ocupa personal de procurarea lor, dar Old Timer Studio poate prelua el insusi aceasta sarcina.

Sursa pieselor este pe cat de diversa, pe atat de incerta, astfel ca lipsa uneia poate stopa pentru multa vreme procesul de restaurare. Un automobil de epoca valoros trebuie sa aiba toate piesele inseriate si, mai mult, sa prezinte aceeasi serie de fabricatie. Bineinteles, pot fi folosite si piese din alte serii, ca si unele realizate artizanal, dar rezultatul va fi scaderea drastica a valorii masinii.

Montajul: un pas spre finala Odata incheiata achizitionarea pieselor-lipsa si a celor defecte, se trece la restaurarea componentelor mecanice (motor, transmisie, directie etc.) si se reface instalatia electrica. In aceasta etapa, caroseria e supusa procesului de vopsire, iar tapiteria e reconstituita. Montajul incheie practic restaurarea vehiculului, insa treaba nu e terminata pana cand acesta din urma nu dispune de toate ornamentele cu care era impodobit la iesirea din fabrica.

Si aici functioneaza regula potrivit careia e bine ca masina sa aiba ornamentele origi­na­le, cu atit mai mult cu cat, in România, operatiunile de cromare sau nichelare, efectuate doar prin fabricile de stat, sunt de o calitate indoielnica. De regula, tot acest lant de operatiuni dureaza 4-6 luni, in cazul in care totul merge struna. Pretul unei restaurari complete difera in functie de complexitatea operatiilor si de starea tehnica a masinii; foarte important, el nu are legatura cu valoarea propriu-zisa a modelului. Pentru un automobil in stare buna, restaurarea costa aproximativ 3.000 de dolari; reconditionarea unuia avariat presupune, pe langa timpul foarte lung alocat reparatiilor, costuri ce ating 15.000 de dolari.

Foto: Victor Ciupuliga

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Patru sulițe aborigene, returnate Australiei după 250 de ani
Patru sulițe aborigene, returnate Australiei după 250 de ani
Statele Unite ale Americii pregătesc un pachet de arme de 1 miliard de dolari pentru Ucraina
Statele Unite ale Americii pregătesc un pachet de arme de 1 miliard de dolari pentru Ucraina
Lupta unei femei din Peru pentru o „moarte demnă” s-a sfârșit cu o decizie istorică
Lupta unei femei din Peru pentru o „moarte demnă” s-a sfârșit cu o decizie istorică
O turistă a murit în timp ce își făcea un selfie lângă lacul din craterul unui vulcan
O turistă a murit în timp ce își făcea un selfie lângă lacul din craterul unui vulcan
Poluarea cu metan, acum mai ușor de observat ca niciodată din spațiu
Poluarea cu metan, acum mai ușor de observat ca niciodată din spațiu
Mici, dar istețe: cum influențează lumea insectele și alte nevertebrate?
Mici, dar istețe: cum influențează lumea insectele și alte nevertebrate?
Cum a început revoluția rusă pe străzile Iașiului
Cum a început revoluția rusă pe străzile Iașiului
Musculițele care zboară în jurul fructelor nu sunt muște de fructe. Cum să scăpăm de ele?
Musculițele care zboară în jurul fructelor nu sunt muște de fructe. Cum să scăpăm de ele?
Teama de incertitudine: când devine toxică pentru sănătatea mintală?
Teama de incertitudine: când devine toxică pentru sănătatea mintală?
Ana Blandiana, la podcastul „Altceva cu Adrian Artene”: „Am învățat să citesc și am început să scriu imitând pe fiecare poet pe care-l citeam”
Ana Blandiana, la podcastul „Altceva cu Adrian Artene”: „Am învățat să citesc și am început să scriu imitând ...
Test de cultură generală. De ce miros urât câinii uzi?
Test de cultură generală. De ce miros urât câinii uzi?
Sonda Juno de la NASA a surprins un lac de lavă ce ar putea înghiți orașe întregi pe unul dintre sateliții lui Jupiter
Sonda Juno de la NASA a surprins un lac de lavă ce ar putea înghiți orașe întregi pe unul dintre sateliții lui Jupiter
Coreea de Nord sfidează ONU și lansează mai multe rachete balistice
Coreea de Nord sfidează ONU și lansează mai multe rachete balistice
Bursa din New York ar putea fi prima mare bursă cu tranzacții 24/7
Bursa din New York ar putea fi prima mare bursă cu tranzacții 24/7
O statuie veche de 3.400 de ani a lui Ramses al II-lea, recuperată de autoritățile egiptene
O statuie veche de 3.400 de ani a lui Ramses al II-lea, recuperată de autoritățile egiptene
Moartea lui Boris Elţîn, primul preşedinte ales în mod democratic la Kremlin
Moartea lui Boris Elţîn, primul preşedinte ales în mod democratic la Kremlin
Regele Norvegiei, cel mai bătrân monarh în viață din Europa, va participa la mai puține activități publice
Regele Norvegiei, cel mai bătrân monarh în viață din Europa, va participa la mai puține activități publice
Angajații din toată lumea sunt în pericol din cauza schimbărilor climatice
Angajații din toată lumea sunt în pericol din cauza schimbărilor climatice