Home » Descopera in Romania » Acesti oameni minunati si masinile lor visatoare

Acesti oameni minunati si masinile lor visatoare

09.13.2007
Automobilele de epoca devin si la noi veritabile obiecte de arta. Sumele pentru care sunt licitate le egaleaza uneori pe cele la care se vand tablourile unor mari pictori. Diferenta o fac costurile necesare intretinerii si restaurarii acestor bijuterii pe patru roti, astfel incat, la final, sa valoreze cat mai mult. Din acest motiv, nu oricine isi poate permite sa intre in randul proprietarilor de vehicule de colectie.

Din acest moment, masina incepe sa prinda iarasi viata. Caroseria intra in etapa reconditionarii, iar defectele sunt remediate prin metode clasice de tinichigerie: sudura, polizare etc. Finisarea, care va aduce o linie perfecta caroseriei, nu se mai face insa ca in autoserviceuri, cu chit. Exista un aliaj special, pe baza de plumb, care acopera tabla la cald si este rezistent in timp, spre deosebire de chit, care poate crapa oricand. In paralel cu aceste operatiuni, se identifica piesele ce trebuie inlocuite. Proprietarul masinii se poate ocupa personal de procurarea lor, dar Old Timer Studio poate prelua el insusi aceasta sarcina.

Sursa pieselor este pe cat de diversa, pe atat de incerta, astfel ca lipsa uneia poate stopa pentru multa vreme procesul de restaurare. Un automobil de epoca valoros trebuie sa aiba toate piesele inseriate si, mai mult, sa prezinte aceeasi serie de fabricatie. Bineinteles, pot fi folosite si piese din alte serii, ca si unele realizate artizanal, dar rezultatul va fi scaderea drastica a valorii masinii.

Montajul: un pas spre finala Odata incheiata achizitionarea pieselor-lipsa si a celor defecte, se trece la restaurarea componentelor mecanice (motor, transmisie, directie etc.) si se reface instalatia electrica. In aceasta etapa, caroseria e supusa procesului de vopsire, iar tapiteria e reconstituita. Montajul incheie practic restaurarea vehiculului, insa treaba nu e terminata pana cand acesta din urma nu dispune de toate ornamentele cu care era impodobit la iesirea din fabrica.

Si aici functioneaza regula potrivit careia e bine ca masina sa aiba ornamentele origi­na­le, cu atit mai mult cu cat, in România, operatiunile de cromare sau nichelare, efectuate doar prin fabricile de stat, sunt de o calitate indoielnica. De regula, tot acest lant de operatiuni dureaza 4-6 luni, in cazul in care totul merge struna. Pretul unei restaurari complete difera in functie de complexitatea operatiilor si de starea tehnica a masinii; foarte important, el nu are legatura cu valoarea propriu-zisa a modelului. Pentru un automobil in stare buna, restaurarea costa aproximativ 3.000 de dolari; reconditionarea unuia avariat presupune, pe langa timpul foarte lung alocat reparatiilor, costuri ce ating 15.000 de dolari.

Foto: Victor Ciupuliga

Cele mai noi articole
75 de ani de la cel de-al doilea atac nuclear lansat de americani
75 de ani de la cel de-al doilea atac nuclear lansat de americani
De unde provin, de fapt, moluştele uriaşe descoperite în ultimii ani în Volga
De unde provin, de fapt, moluştele uriaşe descoperite în ultimii ani în Volga
10 factori asociați cu un risc crescut pentru apariția maladiei Alzheimer
10 factori asociați cu un risc crescut pentru apariția maladiei Alzheimer
O pisică reținută pentru trafic de droguri a reușit să evadeze dintr-o închisoare de maximă securitate
O pisică reținută pentru trafic de droguri a reușit să evadeze dintr-o închisoare de maximă securitate
Donald Trump a semnat un ordin executiv prin care numeşte TikTok o „ameninţare” la securitatea naţională
Donald Trump a semnat un ordin executiv prin care numeşte TikTok o „ameninţare” la securitatea naţională
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Realme V5, telefonul accesibil care integrează tehnologia 5G
Realme V5, telefonul accesibil care integrează tehnologia 5G
Doi pui de urs filmați în timp ce se joacă în valuri. Motivul pentru care fotograful nu a vrut să publice inițial filmarea
Doi pui de urs filmați în timp ce se joacă în valuri. Motivul pentru care fotograful nu a vrut să publice inițial filmarea
Cele mai ciudate fobii ale oamenilor legate de animale
Cele mai ciudate fobii ale oamenilor legate de animale
Activitatea luptătorilor varegi din Constantinopol și misterioasele rune din Basilica Hagia Sofia
Activitatea luptătorilor varegi din Constantinopol și misterioasele rune din Basilica Hagia Sofia
Crustaceele mărunțesc și mai mult microparticulele de plastic din oceane
Crustaceele mărunțesc și mai mult microparticulele de plastic din oceane
Minerul devenit milionar peste noapte s-a mai îmbogățit cu 2 milioane de dolari. Bărbatul a găsit încă o piatră prețioasă
Minerul devenit milionar peste noapte s-a mai îmbogățit cu 2 milioane de dolari. Bărbatul a găsit încă o piatră prețioasă
Trilobiții, creaturile din Cambrian care aveau un ritm de creștere inedit
Trilobiții, creaturile din Cambrian care aveau un ritm de creștere inedit
China a lansat doi sateliți din Deșertul Gobi
China a lansat doi sateliți din Deșertul Gobi
Analgezicele nu ar trebui prescrise pentru tratarea durerilor cronice. Cel mai recent ghid din Marea Britanie
Analgezicele nu ar trebui prescrise pentru tratarea durerilor cronice. Cel mai recent ghid din Marea Britanie
Lucrurile pe care părinții nu ar trebui să le facă pe reţelele de socializare
Lucrurile pe care părinții nu ar trebui să le facă pe reţelele de socializare
Ce își doresc cel mai mult elevii din România. Metodele de evaluare cel mai puțin preferate
Ce își doresc cel mai mult elevii din România. Metodele de evaluare cel mai puțin preferate
Platformă de specializare inteligentă, proiect de 45 de milioane de euro lansat de UBB Cluj-Napoca
Platformă de specializare inteligentă, proiect de 45 de milioane de euro lansat de UBB Cluj-Napoca