Home » D:News » Explorează virtual Marea Barieră de Corali şi călătoreşte printre ţestoase, corali şi peşti tropicali! (FOTO/VIDEO)

Autor: Marius Comper 09.26.2012
Google a pregătit o nouă surpriză utilizatorilor serviciului Street View: acum pot fi explorate virtual mai multe zone fascinante ale oceanului planetar, fiind posibilă o „călătorie” printre ţestoase, recife de corali şi peşti tropicali.

Imaginile au fost capturate în cadrul Catlin Seaview Survey, un proiect dedicat studierii stării de sănătate a recifelor de corali, ce analizează impactul mai multor factori, printre care şi încălzirea globală.

Directorul acestui proiect afirmă că eforturile depuse vor ajuta oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine ecosistemele planetei, ajutând totodată la creşterea nivelului de conştientizare a importanţei lor în rândul publicului larg.

„Vrem să fim o sursă cuprinzătoare de imagini, ce permite tuturor să exploreze orice colţ al planetei”, afirmă Jenifer Foulkes, managerul diviziei dedicate oceanelor din cadrul Google.

„Acesta e doar următorul pas – a oferi utilizatorilor posibilitatea de a explora sub nivelul mării, dându-le şansa să retrăiască experienţele trăite de multe persoane, să vadă broaşte ţestoase, diavoli de mare, arici de mare şi peşti superbi”, a adăugat Foulkes.

Printre locurile pe care „călătorii virtuali” le pot explora se numără Marea Barieră de Corali din Australia, Golful Hanauma şi craterul Molokini din Hawaii sau Insula Apo din Filipine.

Imaginile au fost capturate cu ajutorul unui submersibil dotat cu trei camere foto, care capturau imagini de 24 de megapixeli la fiecare patru secunde, pe măsură ce vehiculul se deplasa cu 2-3 km/h. Imaginile au fost combinate pentru a realiza o panoramă de 360 de grade.

„Principalul scop este imortalizarea recifelor pe o scară fără precedent, pentru a putea ulterior să le oferim lumii”, a explicat Richard Vevers, directorul acestui proiect. „Dorim să creăm ceva ce nu a mai existat până acum – un registru care să cuprindă toate recifele din lume. Este nevoie de acest lucru, pentru că nu dispunem de date istorice care să ne permită să monitorizăm pe scară largă schimbările ce au loc în aceste ecosisteme. Oamenii de ştiinţă din întreaga lume vor putea acum să studieze recifele de la distanţă şi să observe schimbările petrecute”, a adăugat Vevers.

Cercetătorii anunţă că proiectul va continua să se dezvolte, urmând ca în scurt timp să fie adăugate imagini realizate în zona recifelor din apropiere de Bermuda.

Iată clipul de prezentare a proiectului:

Exploraţi Insula Heron din Marea Barieră de Corali:

Exploraţi golful Hanauma din Hawaii:

Pentru a vedea toate recifele pe care le puteţi explora, vizitaţi Google Street View.

Surse: BBC News, Google Blog