Home » D:News » O “floare” cristalină de dimensiuni microscopice oferă noi soluţii pentru energetica viitorului

Publicat: 14.10.2012
Frumoasa "floare" din imagine, ale cărei petale au doar 20-30 nanometri grosime, este în realitate o structură obţinută printr-o tehnologie avansată şi care ar putea contribui la stocarea energiei într-un mod nou şi eficient.

Tehnologia a fost testată la Universitatatea de Stat din Carolina de Nord, SUA, de o echipă condusă de prof. Linyou Cao.

Cercetătorii au obţinut floarea vaporizând într-un cuptor o substanţă numită sulfură de germaniu – o substanţă cu proprietăţi semiconductoare – şi răcind apoi vaporii în mod controlat, astfel încât substanţa să se solidifice sub forma unor cristale („petalele”) care cresc unele din altele.

Într-un volum foarte mic, structura are astfel o suprafaţă foarte mare, proprietate de care cercetătorii sunt interesaţi din perspectiva următoarei generaţii de dispozitive de stocare a energiei. O asemenea suprafaţă ar mări capacitatea de stocare a unor dispozitive precum bateriile litiu-ion sau supercapacitoarele.

Materialul are, de asemenea, capacitatea de a absorbi radiaţia solară şi de a o transforma în energie ce poate fi utilizată de om, putând fi, aşadar, utilizat pentru fabricare de celule solare.

Foto: Chun Li, Liang Huang, Gayatri Pongur Snigdha and Linyou Cao, North Carolina State University