Home » D:News » Furnicile şi termitele indică locurile unde se găsesc zăcăminte de aur

Furnicile şi termitele indică locurile unde se găsesc zăcăminte de aur

Autor: Marius Comper 12.12.2012
Furnicile şi termitele indică locurile unde se găsesc zăcăminte de aur
Muşuroaiele de termite şi de furnici ar putea indica locurile în care se găsesc zăcăminte ce conţin aur şi alte minerale, anunţă cercetătorii australieni.

Un sit de test aflat în zona minelor de aur din vestul Australiei indică faptul că muşuroaiele de termite conţin concentraţii ridicate de aur, sugerând că sub acestea se găsesc zăcăminte considerabile. Aceasta este concluzia cercetătorilor din cadrul agenţiei ştiinţifice naţionale din Australia, CSIRO (Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization).

„Folosim insectele pentru a găsi noi zăcăminte ce conţin aur şi alte minerale”, a declarat Aaron Stewart, un entomolog din cadrul CSIRO.

Specialiştii CSIRO anunţă că insectele reprezintă un mijloc prietenos cu mediul şi necostisitor prin care oamenii pot explora solul pentru a identifica zăcămintele preţioase. Cercetătorii spun că această metodă poate fi chiar mai bună decât forarea, care este mai costisitoare şi de multe ori mai ineficientă.

Resursele minerale sunt extrem de importante pentru economia Australiei, exporturile acestora aducând în ultimul an 91,27 miliarde de dolari australieni.

„Aceste resurse sunt din ce în ce mai greu de descoperit, deoarece o mare parte din teritoriul australian este acoperit cu un strat de material erodat care maschează zăcămintele aflate la o mai mare adâncime”, explică Stewart.

Pentru a-şi construi muşuroaiele, termitele aduc la suprafaţă sol din adâncuri. În cadrul acestui proces, insectele aduc la suprafaţă mici particule de aur, pe care le stochează în muşuroaiele lor. Aceste particule reprezintă o „amprentă” a zăcămintelor aflate la o mai mare adâncime, fiind posibilă detectarea lor cu ajutorul unor echipamente specializate.

„Nu trebuie decât să luăm câteva mostre de sol şi să le analizăm în laborator prin spectometrie. Prin această metodă putem descoperi zăcămintele de aur”, a explicat Stewart.

„Această cercetare este momentan în primele etape, fiind necesari mai mulţi paşi înainte ca acest mecanism să devină un instrument util, însă descoperirea cercetătorilor este promiţătoare”, a comentat Jens Balkau, managerul diviziei de explorări din cadrul companiei miniere Regis Resources.

Sursa: UPI