Home » D:News » O veste bună de Sărbători: asteroidul 2011 AG5 nu se va ciocni de Terra!

O veste bună de Sărbători: asteroidul 2011 AG5 nu se va ciocni de Terra!

Autor: Marius Comper 12.24.2012
O veste bună de Sărbători: asteroidul 2011 AG5 nu se va ciocni de Terra!
La scurt timp după ce „apocalipsa maiaşă” a trecut fără să lase urme, oamenii de ştiinţă vin cu o nouă veste bună: asteroidul 2011 AG5, considerat până de curând o ameninţare la adresa Terrei, nu va lovi planeta noastră în 2040, aşa cum se preconiza.

Atunci când au descoperit roca spaţială, ce măsoară 140 de metri în diametru, oamenii de ştiinţă i-au atribuit şanse de 0,2% ca în 2040 să se ciocnească de Pământ. Acum, astronomii de la Universitatea din Hawaii au reuşit să calculeze cu o mai mare precizie traiectoria orbitală a asteroidului, descoperind că 2011 AG5 va trece la 890.000 de kilometri de Pământ, adică la o distanţă de două ori mai mare decât cea dintre Terra şi Lună.

Astronomii David Tholen, Richard Wainscoat şi Marco Micheli de la Institutul Astronomic din cadrul Universităţii din Hawaii au colectat noile date necesare pentru calcularea traiectoriei folosind telescopul Gemini North, ce este instalat pe Mauna Kea, Hawaii. Cu ajutorul acestuia s-au putut concentra asupra luminii slabe reflectate de asteroid în serile de 20, 21 şi 27 octombrie.

Noile date colectate au fost livrate cercetătorilor de la NASA, din cadrul programului Near-Earth Object. Cercetătorii americani au confirmat: „riscul unei coliziuni în 2040 a fost eliminat”.

Deşi noua traiectorie nu diferă foarte mult de cea aproximată de astronomi la descoperirea asteroidului, noile calcule reduce aspectele incerte ale orbitei cu un factor de 60. De aceea, „vânătorii de asteroizi” pot spune cu certitudine că 2011 AG5 nu va lovi Pământul în februarie 2040.