Home » D:News » Muschi de metal

Muschi de metal

Publicat: 16.11.2007
La ora actuala, membrele artificiale sunt alimentate cu energie din surse exterioare, o cale mult mai putin eficienta decat cea proiectata de natura pentru miscarea membrelor, respectiv alimentarea muschilor cu energie provenita din reactiile chimice interne ale organismului.

Solutia ideala pentru membrele protetice ar fi un muschi artificial, care sa transforme energia chimica direct in energie mecanica. Ray Baughman, fizician la NanoTech Institutedin cadrul UniversitatiidinTexas, SUA, sustine ca a construit un sistem bazat pe asa-numitele aliaje cu memorie, in cazul de fata un aliaj de nichel si titan. Suprafata piesei metalice din aliaj este acprita cu un catalizator pe baza de platina si plasata intr-un dispozitiv care permite metanolului pe suprafata piesei metalice.

In contact cu aerul, metanolul oxideaza, eliberand caldura, iar piesa metalica din aliaj se deformeaza intr-un anume fel. Intrerupand fluxul de metanol, aliajul se raceste si revine la forma initiala.
Baughman afirma ca dispozitivul poate genera o forta de 500 de ori mai mare decat cea musculara. (New Scientist)