Home » D:News » Cum îl vom „cuceri” pe Jupiter? Cercetătorii au anunţat instrumentele misiunii JUICE

Publicat: 25.02.2013
Agenţia Spaţială Europeană (ESA) plănuieşte ca în 2022 să lanseze naveta misiunii JUICE (JUpiter ICy moons Explorer), care în 2030 ar trebui să atingă Sistemul Jovian, mai cunoscut sub termenul de Inelele lui Jupiter. Misiunea va asigura cea mai aprofundată explorare a lui Jupiter şi a sateliţilor săi, iar acum ESA a anunţat cele 11 instrumente ştiinţifice selectate pentru dotarea navei.

Designul de bază al lui JUICE este similar cu cel al altor sonde spaţiale de mari dimensiuni, precum Cassini sau Mars Reconnaissance Orbiter. Diferenţa majoră dintre alte nave spaţiale şi JUICE este că aceasta din urmă va fi alimentată de energie solară.

Scopul lui JUICE va fi acela de a studia atât sateliţii lui Jupiter (în căutarea unui posibil mediu prielnic vieţii microorganismelor), cât şi planeta în sine.

În prezent, cele 11 instrumente alese pentru JUICE sunt construite atât în 15 state europene, cât şi în Japonia şi SUA. Din acest motiv, detaliile legate de ele sunt foarte vagi sau bazate pe evaluară mai vechi. În principal, este vorba de camere şi spectrometre,  un altimetru cu laser, un radar care penetrează gheaţa şi un magnetometru.

NASA a declarat că va contribui cu un spectrometru cu raze ultraviolete pentru a obţine imagini şi pentru a explora suprafaţa şi atmosfera acestor corpuri cereşti. Un al doilea instrument important asigurat de NASA este Radar for Icy Moon Exploration care va fi folosit pentru penetrarea scoarţei sateliţilor jovieni până la o adâncime de 9km. De asemenea, americanii vor asigura şi instrumentul numit Particle Environment Package, pentru a măsura materialul neutru şi a plasmei care sunt accelerate şi încălzite în mediul magnetic al lui Jupiter.

Aceasta este lista completă a instrumentelor de care va dispune JUICE în momentul lansării ei spre marele gigant:

Jovis, Amorum ac Natorum Undique Scrutator, camera system (JANUS)

Moons and Jupiter Imaging Spectrometer (MAJIS)

UV Imaging Spectrograph (UVS)